От създаването на компанията до днес запазваме семейните ценности и ги обвързваме с качеството, казва собственикът на фирма "Димитър Маджаров"
- През последните години спечелихте няколко от престижните награди Superbrands. Как оценявате това и на какво се дължи, г-н Маджаров?
- Отдавам този успех на постоянния стремеж към поддържане и утвърждаване на досегашните добри производствени практики. В допълнение винаги се стараем да отговаряме на потребителското търсене, да сме в крак със съвременните тенденции в производството, но и да работим върху разработването на нови продукти, които да подхождат на семейните традиции и на българския вкус.
Наградите Superbrands имат специално значение както за мен, така и за целия екип на компанията. Това е много високо признание и наистина ни
показва, че
продуктите,
които
произвеждаме,
се оценяват
високо именно
заради тяхното
добро качество
- Създавате компанията преди повече от 25 години. Всъщност как започна всичко?
- От 1991 г. насам започнахме да се занимаваме с търговска дейност. В самото начало бяхме фокусирани най-вече върху производството на колбаси, като първия си цех открихме през 1994 г. Пет години по-късно създадохме и мандра за производство на саламурено сирене и български кашкавал.
Отбелязахме началото на 21-и век със започването на работа с първата международна верига за модерна търговия в България. С напредването на времето и развитието на хранително-вкусовата промишленост стремежът към удостоверяването на по-високо качество на произведените продукти постоянно нарастваше. Това беше както наша собствена цел, така и изискване от регулаторна гледна точка на национално равнище.
Затова и пристъпихме към сертифициране по стандартите за “Добри производствени практики”, въвеждане на НАССР система и стандарт ISO 9001. Към днешна дата компанията притежава сертификат и в съответствие с Международния хранителен стандарт (IFS), a всички млечни продукти имат сертификат Halal. От 2015 г. в млекопреработвателното предприятие стартира и производството на кисело мляко.
- Какво ви отличава от конкуренцията, работите на пазар, на който тя е много силна?
- Това, върху което залагаме най-силно ние освен на качеството, е и емоцията, която съпътства избора и последващата консумация на нашите продукти.
От създаването си до днес марката “Димитър Маджаров” запазва семейните ценности. Вярата, грижата и доверието са в основата на ежедневния стремеж на компанията. Затова и
винаги се
стараем да се
вслушваме в
хората и в това
какви са техните
нужди и
изисквания
В резултат избираме да произвеждаме колбаси и месни деликатеси и любими млечни продукти с автентичен вкус, които са предпочитан избор за потребителите.
- Слоганът ви “От нашето семейство за вашето семейство” означава ли, че това, което слагате на трапезата у вас, го предлагате и на клиентите си?
- Разбира се! От създаването на компанията до днес ние запазваме семейните ценности и ги обвързваме с качествата на своите продукти. От една страна - вярата и грижата, която самите ние влагаме в тях до момента, в който достигат до крайните потребители, а от друга – доверието, което получаваме в замяна, дава смисъл на всичко, което правим.
Тези ценности са обвързани и с ежедневния ни стремеж да произвеждаме колбаси и месни деликатеси с безкомпромисно качество и любими на българите млечни продукти.
- Кои са ключовите ви продукти?
- Ключовите продукти на “Димитър Маджаров” се разделят в две групи – традиционните млечни продукти и суровосушени месни продукти. Това са съответно сирената от първата и луканките от втората група.
Като чист натурален продукт бялото сирене “Димитър Маджаров” включва 100% мляко и традиционната българска закваска, съдържаща също Lactobacillus bulgaricus и Streptococcus thermophilus. Между 4 и 6 литра мляко са необходими за производството на 1 кг сирене, в зависимост от суровината. За да получи умерено соления си и приятно изразен млечен вкус, сиренето от козе, овче и биволско мляко трябва да премине през период на зреене минимум 60 дни при специална температура, докато сиренето от краве мляко – поне 45 дни.
През 2007 г. компанията ни е първата, която въвежда на пазара луканка с калибър Ф70 за деликатесни щандове и витрини. По-големият диаметър на луканка Ф70 изиска 60 дни прецизен процес на зреене и сушене на продукта, което му придава по-богат и плътен вкус. Емблематична за бранда, нашата луканка “Маджаров” Ф70 се произвежда от прясно месо, без заместители – растителни и животински протеини. Неповторимостта на българската традиция се състои в процеса на пресоване чрез дървени плоскости, което благоприятства сушенето на продуктите.
- Предвиждате ли лансирането на нови продукти?
- Съвсем скоро през 2019 г. поставихме началото на една чисто нова продуктова серия – функционални
млечни
продукти
със здравни
ползи
за стомашно-чревния тракт и имунната функция. Киселото мляко My BifiPro е продукт, който съчетава естествените ползи от традиционното кисело мляко с най-добре документираните два пробиотични щама в света – BB-12 и с добавени витамини D3 и B12 за естествена подкрепа на имунната система.
При месните продукти отскоро предлагаме и нова серия свежи меса в тарелка, както и селекцията GourMeat Tour. Следвайки актуалните тенденции за удобство в разфасовките и новаторството в рецептурите, създадохме слайсирани деликатеси, вдъхновени от различни гурме дестинации, в удобна и надеждна опаковка, запазваща качествата на продукта. Представихме и изцяло нова серия свежи и млени меса в началото на грил сезон 2019. Gourmeat O`Clock се появи тъкмо навреме, за да предложи актуални, качествени и надеждни продукти на всеки грил ценител.
- Биопроизводството ли е бъдещето на хранителната промишленост? По какво се отличава то?
- Отношението на потребителите към храната днес е много различно в сравнение с това, което наблюдавахме, когато започнахме своята дейност. Стремежът към полезно и отговорно хранене е в изключителен възход. Това е тенденция, която наблюдаваме както в България, така и по света. Съвсем логично е този тренд все по-често да се съобразява и от нас, производителите.
Доказателство за това доколко полезен е съставът на продуктите, които избираме, е етикетът върху опаковката, който индикира всички включени съставки. Консумирането на полезни за здравето храни е стъпка напред към по-добро здраве. А за нас, както и за нашите потребители, грижата за здравето е от първостепенно значение. Затова и занапред ще продължим да държим на високия стандарт на качество на предлаганите от нас продукти и ще приветстваме всички добри практики в тази посока.