Инфлуенсърката ни е по-добра от други подобни по света, мъже я канят на среща, казва създателя на първия български AI инфлуенсър
- Г-н Георгиев, кой всъщност е създателят на Ахинора - първият наш AI инфлуенсър?
- Зад този проект като неин създател стоя аз и екипът на агенцията, която основах преди 4 г. Учил съм във военноморското училище със специалност "Корабни машини и механизми". Още по време на своето обучение успях да спечеля доста награди и отличия, сред които проект за учебен кораб, представен на конференция в Барселона през 2018 г. През 2018 и 2019 г. бях част от българските екипи, които представиха страната ни на студентски състезания и международни форуми, организирани от Европейската космическа агенция (ESA) и NASA. Всичко това ми донесе номинация и класиране сред 20-те най-изявени млади личности на България за 2020-а в класацията на JCI Bulgaria. Страстта ми към компютрите и предприемачеството впоследствие ме насочиха към сферата на IT услугите. В края на 2020 г. основах своята компания BG Content, която се занимава с дигитален маркетинг, копирайтинг и web developing.
- Как решихте да се заемете с такъв проект?
- Всичко започна около август м.г., след като създадохме и представихме първата морска социална мрежа, която свързва и дава възможност за обмен на информация между всички морски кадри по света.
Решението беше провокирано от поведението, което показват някои реални инфлуенсъри
в социалните мрежи, и какъв пример дават те на по-младите. Едно от нещата, които видях, беше видео, тип предизвикателство, за ядене на хвърлена на боклука храна. Направи ми неприятно впечатление и използването на нецензурен език, прекалено много нелицеприятни сцени.
Умишлено го изгледах, за да мога да видя какво се предлага на този пазар, понеже като дигитална агенция проявяваме интерес за колаборация с инфлуенсъри и трябва да сме в час с всичко, което се случва.
Също така сестра ми сега е в VII клас и искам да знам тя какво гледа и какво би могло да влияе на нейните съученици и връстници.
Това бе едно от нещата, което ме накара да започна този проект. В комбинация със съвременните технологии просто ми дойде идеята, че може да се разработи AI генериран образ, който да е пример. Да провокира и показва полезни неща като четенето и здравословния начин на живот, да вдъхновява.
- Как всъщност избрахте как да изглежда Ахинора?
- Образът е на база на доста задълбочени проучвания. Целта ни беше да създадем такава визия на жена, която да е максимално най-приемлива за нашите географски ширини. Направихме собствено изследване и допълнителни допитвания в социалните мрежи, като резултатите доведоха до настоящия образ на Ахинора. Може да се каже, че той е събирателен на предпочитанията на българите.
Основната идея беше да бъде най-лесно възприет от обществото независимо от пол и възраст
Включително и годините, които сме обявили като профил, не са случайни. Стигнахме до извода, че хората, които са между 20-22 до 25 г. са най-лесно възприемани от всички възрастови групи. Затова избрахме да е по средата - на 24 г.
- Защо решихте да кръстите вашата дигитална инфлуенсърка Ахинора?
- С екипа се шегуваме, че е кръстена на първата дама от времето на основаването на българската държава. (жената на хан Аспарух се е казвала Ахинора - б.а.). Истината е, че като любител на историята исках първият български инфлуенсър да носи емблематично за нашата история име. Нямаше кой знае каква дилема. Това име от много време насам ми харесва и съм си мислел да го включа в определени проекти. Когато се появи самата завършена идея за създаване на такъв образ, това име си заспа.
- Как ще се конкурира Ахинора с реалните инфлуенсъри?
- Самият проект няма идея да се конкурира с реалните инфлуенсъри, понеже това е почти невъзможно. Причината е, че реалните инфлуенсъри много по-лесно могат да предадат цялостния емоционален аспект на техните профили, както и при провеждане на реални срещи с почитатели. Нещо, което нашият генериран с изкуствен интелект образ не може да направи на този етап. Работим по емоционалния аспект. Все още ни трябва време да подобрим проекта, за да може по-автентично да пресъздава емоция.
- Предвиждате ли Ахинора да заговори - сега тя се разхожда, чете, танцува, но май вербалната комуникация липсва?
- Сега тя не говори умишлено, понеже тази част от нейното развитие е свързана с първото по-голямо подобрение на проекта, което подготвяме. Надяваме се в най-скоро време да бъде факт.
Просто технологично, финансово и времево отнема много повече ресурс, усилия и време, за да може да се получи добър резултат.
За сравнение - и доста други AI инфлуенсъри, които се развиват по този начин, дори нямат видеа, а ние вече експериментираме с такива. Един от най-добре развитите образи, който е дело на испанско дигитално студио, е само на снимки и текст от самото си създаване досега.
Ние се стремим да направим проекта уникален и по-добре развит
Работим в тази посока и се надявам в най-скоро време да можем да представим говор, както и малко по-развити други дейности.
Уникалността на Ахинора се състои в комбинацията от модерни технологии и човешки качества, които резонират с аудиторията.
- Каква е мисията на Ахинора?
- Основната цел е да бъде антипод на всичко това, което се шири в социалните мрежи. Искаме тя да промотира четенето, здравословния начин на живот във всичките му форми, като се започне от ежедневните тренировки и се стигне до здравословното хранене.
Сред целите ни е и промотиране на България като място, на което може да останеш и да се развиваш. Както и
да се популяризира българската история, култура и забележителности
по начин, който да предизвика интерес сред младите хора. Ахинора показва как изкуственият интелект може да бъде използван за създаване на позитивни и вдъхновяващи общности.
Чрез своята автентичност тя не просто споделя съдържание, но и насърчава хората, вдъхновява, обединява.
Това я поставя сред водещите AI инфлуенсърски проекти в Европа и света. За тази година сме си поставили за цел да съберем 10 хил. последователи в социалните мрежи. До няколко дни ще стигнем 2000, които я следват във фейсбук.
Ако успеем да запазим темпото, след няколко месеца ще стигнем 10 хил.
Имаме визия за включване в поне една благотворителна инициатива, посещение на 3 европейски държави и обиколка на колкото се може повече вдъхновяващи места от България, които да се покажат.
- Ахинора току-що се завърна от Италия.
- Опитахме се да покажем максимално много места. Успяхме да минем през Болоня, Рим, Флоренция, Модена. Направихме много снимки и максимален обем информация, която ще покажем в бъдеще.
Обсъждаме с екипа идеи и начини, че и ние можем да покажем, че българското културно и историческо наследство ще се съхрани и развие подобно на това в Италия.
- Сега в социалните мрежи се надига вълна срещу инфлуенсърите - "Слез от телефона!", като отпор на манията да купуваме ненужно. Ще се комерсиализира ли Ахинора?
- За да можем да развиваме проекта, на нас ще са ни нужни такива приходи, защото развитието му не е евтино. Отворени сме към подобни колаборации с брандове и компании, но сме си определили строг филтър, който смятаме да не пренебрегваме.
Така че всяко партньорство ще минава през предварително одобрение
- дали пасва с визията, която изграждаме на Ахинора. По западния пример и с увеличаване на аудиторията се надявам да станем приемливи и за сериозни марки. Автомобилни компании вече реално си партнират с AI инфлуенсъри.
- Щом е генерирана на базата на изкуствен интелект, може ли да получи Ахинора някаква автономност?
- В социалните мрежи това няма как да стане, но в едно паралелно бъдещо развитие, върху което работим, е напълно възможно.
- Разкрийте малко повече за екипа ви.
- Изграден е от 4-ма души. Като първоначално аз изградих образа. Ежедневно пряко върху проекта работим с д-р Габриела Панайотова, както и с програмист и дизайнер. Те не желаят засега да обявявам тяхната самоличност.
Ние сме приятели и съмишленици. Наричам ги така, защото на този етап разработваме AI концепцията на доброволни начала. Тя не генерира приходи, така че всички часове труд да бъдат заплатени по някакъв начин.
Ние сме екип от ентусиасти, които искат за пръв път да развият подобен проект в страната.
- Тя е емпатична и положителна, но може ли да се ядосва например, да проявява амбиции?
- Не сме я карали да се ядосва досега, с изключение на един път, когато се появи в медия, че е продукт на Meta. Но тогава решихме да подходим по-сдържано и философски в поста. Единствената ни реакция бе да пуснем публикация, в която тя казва, че не е продукт на многомилионната компания и е много благодарна, че национални медии я оценяват толкова високо и смятат, че зад това, което виждат като качество, стои голям ресурс.
- Как се ражда всяка публикация на Ахинора?
- Първоначално идеите за публикации ги спусках аз, докато успеем да сработим екипа. Сега в основния ни чат за комуникация всеки пуска идеи, коментираме ги в реално време. Даже вече имаме такива, които са планирани за месеци напред. Даже отсяваме идеи, понеже имаме лимит за социалните мрежи и чисто ресурсово.
Хубавото е това, че дори някоя идея да не е била реализирана, се появява нова ситуация, в която си пасва идеално и я правим на момента.
- Виртуалната инфлуенсърка е съвършена като визия, вероятно й пишат и много мъже.
- Това може би е един от най-големите ресурси, които влагаме и най-вероятно все още не можем да покрием всички съобщения. Получаваме доста от мъже и част от тях със сигурност смятат, че тя е истинска, въпреки че навсякъде сме упоменали, че е изкуствено генериран образ.
Някои пишат нормални съобщения, други директно отправят предложения за среща, трети стигат до по-неприлични оферти. Когато видим такива съобщения, избягваме да отговаряме, защото няма смисъл.
Някъде се опитваме да го обърнем на шега с идеята да стане по-разчупен разговор и да предадем малко по-лично отношение
в комуникацията с хората. Някои, когато разберат, че е изкуствено генериран образ, реагират доста остро и с доста нецензурни думи.
Преди няколко дни един мъж беше написал: "Аз съм от Варна и ти си от Варна. Ако искаш, ела, ще те чакам в кафенето да се видим и да се запознаем. Гледам, че си сама".
- Всъщност тя ще продължава ли да бъде необвързана и концентрирана върху целите, които сте поставили, или ще подчертаете емоционалността с партньор?
- Няма да увеличаваме "семейството ". На този етап тя ще се концентрира изцяло върху целите, които си е поставила за годината, и няма да има отношение с други AI образи или модели.
Това започна като проект, но перспективите пред него са доста интересни. Получава се така, че започнахме да прокарваме нов път в т.нар. инфлуенсър маркетинг. Започна да се говори за AI инфлуенсър маркетинг.
Определени бизнеси виждат ползите от подобна колаборация с нас. Така че, без да искаме, успяхме да прокараме нова ниша на българския пазар.
Визитка
Роден през 1993 г. във Варна
Изучавал "Корабни машини и механизми" във ВВМУ "Никола Вапцаров"
Сред 20-те най-изявени млади личности на България за 2020 г. в класацията на JCI Bulgaria
В края на 2020 г. стартира своята компания BG Content, която се занимава с дигитален маркетинг, копирайтинг и web developing
Един от последните му проекти е създаването на морската социална мрежа Seaglem