Във времето на новите технологии, в ръцете на училището е да се опита да направи промяна в комуникацията с родителите на учениците си. И то най-вече в София и в по-големите населени места.
Според мен, познатите на всички ни традиционни родителски срещи в този формат, са отживелица и най-добре в София и в големите населени места да ги изпратим спокойно в миналото. Те не носят нищо конструктивно, не дават нищо на родителите, освен негативно отношение към училището и учителите.
Заслужава си да съхраним едно общо събиране в началото на годината, за да представим правилата на училището, да представим новостите, да се запознаят родителите с учителите. Ако успеят да стигнат до взаимно споразумение за общите цели в училище, би било постижение.
Комуникацията чрез електронния дневник е достатъчна, при добро и практично използване - така всеки родител получава наситена и реална информация за оценки, отзиви, домашни, поведение, закъснения, отсъствия и много съобщения.
Но! Това не е достатъчно.
Всеки класен ръководител има регламентиран час за консултации и срещи с родители.
Този един ден в седмицата е достатъчен да бъде рационално осмислен и запълнен с ползотворни срещи.
Един простичък график за разпределение на срещите с родителите, подготвен след проведен разговор - покана с родителите. Може да се даде възможност за един час да бъдат проведени срещи с до двама, трима родители. Да бъдат представени натрупаните отзиви за децата им, да бъдат споделени позитивите, но и пропуските в подготовката на учениците. Да се отдели малко, но лично и специално внимание на всеки родител с достатъчно конкретна информация. Нещо, което е важно за всеки родител и е полезно за двете страни.
Такава практика има в много страни. Когато тя е добре обмислена, носи само позитиви за всички в училище. А ако някой родител все пак не желае да дойде, то това си е негов пропуск. Пропуск за неговото дете. Това е добра възможност за нормално, човешко отношение в днешното училище, съчетавайки и възможностите на новите технологии.
Този модел вече работи в 119 СУ.