Догодина компанията ще върне към нов живот над 1 милион вече използвани електронни устройства, казва Нинова от "Филип Морис България"
- Госпожо Нинова, с навлизането в летния сезон сме свидетели на екстремно високи температури в резултат от климатичните промени и темата за грижата за околната среда е все по-актуална. Големите отговорни компании по света все повече се стремят да намаляват отпечатъка от дейността си. Какви са реалните стъпки, които “Филип Морис Интернешънъл” прави в тази посока?
- Неоспорим факт е, че безотговорното отношение към отпадъците от всички потребителски продукти, включително и от тези, които тютюневите компании произвеждат,
води до сериозно замърсяване на околната среда
Поради тази причина нашите усилия са насочени в две посоки. Едната е към по-устойчиво производство, включващо различни елементи от нашите продукти - опаковки, консумативи, устройства с батерии. Стратегията ни цели намаляване на отпечатъка ни върху околната среда.
От друга страна, много важно е поведението на потребителите на наши продукти – изхвърлянето на използвани консумативи в предназначените за това места и отговорното отношение към устройствата с батерии.
Имаме много инициативи в тази посока. Например кампанията от 2021 година “Промени картинката” цели повишаване на информираността на пълнолетните потребители относно неправилно изхвърлените фасове в природата и градската среда. А от скоро я надграждаме с програмата ни “Рециклираме заедно” за връщане на ненужни електронни устройства за нагряване на тютюн или на други консумативи, които подлежат на рециклиране.
Стартирахме програмата през април тази година и
интересът от страна на потребителите е огромен,
още повече че си партнираме и с българската компания EcoSafe.
- Бездимните алтернативи на цигарите заемат все по-голямо място на пазара. А IQOS ILUMA въведе индукционното нагряване, което защитава самото устройство от замърсяване. Но как се полагат усилия за устойчиво намаляване на отпадъка и от тези продукти?
- Абсолютно сте прав и усилията ни са насочени и в тази посока. Първо, създадохме електронните си продукти все по-устойчиви и издръжливи.
Примерът, който дадохте с IQOS ILUMA, е точно такъв. Потребителите могат вече да разчитат, че
устройството ще бъде в добро състояние между 18 и 24 месеца
Второ, при производството на устройствата ни целим да влагаме рециклирани материали, както и да прилагаме принципите на екологичния дизайн още в ранните етапи на разработката им.
Създадохме програма, целяща събирането на неизползвани или неработещи вече устройства, които обновяваме, почистваме и връщаме към нов живот, като амбицията ни е до 2025 година повече от 1 милион такива устройства да са върнати към нов живот. Наричаме я IQOS Refreshed.
Втората група устройства, които вече не могат да бъдат обновени и ползвани, рециклираме, а материалите използваме отново.
Имаме 2 такива центъра – в Унгария и в Япония, като 89% от нашите продукти са рециклируеми.
Полина Нинова, “Филип Морис България”:
Влагаме принципите на екологичния дизайн в разработката на нашите продукти
- Много индустрии вече рециклират нещо – опаковки, цели продукти. Не е ли най-важното обаче да се приобщават по някакъв начин и самите потребители да го правят? Как подхождате към това предизвикателство във “Филип Морис Интернешънъл”?
- Участието на потребителите е най-важната част в това начинание. Говорим за начин на мислене, начин на живот.
Неслучайно следващата ни инициатива, която стартира в средата на юли, ще бъде точно с такъв фокус. Да покажем, че използването на обновени и върнати към живот продукти
може и трябва да бъде съвременният, модерният начин на живот
Именно с програмата ни за връщане на устройства стимулираме потребителите да рециклираме заедно.
- Да вземем предвид някои нови ваши продукти, които се появиха на пазара в последните 2-3 или 4 години. Вложена ли е по някакъв начин в самия дизайн на продукта идеята за опазване на околната среда по един устойчив начин?
- Да, точно това е идеята за устойчив продуктов дизайн. В самия дизайн е вплетена идеята за създаването на рециклирани аксесоари. Удължаването на живота на едно устройство чрез правилната грижа за него е посока, в която също работим и
помагаме на клиентите си да го постигнат
Важен елемент са и опаковките. 90% от нашите опаковки се произвеждат от възобновяеми материали.
- Смятате ли, че са важни и финансовите стимули, за да се подтикнат потребителите на практика да следват политиката за устойчиво опазване на околната среда?
- Финансовите стимули са важни, разбира се, и имат своето значение. Това е и причината преди 3 години нашата програма за връщане на стари устройства и намаляване на цената за ново устройство да стартира именно с фокус върху ценовата отстъпка. За три години
събрахме стотици хиляди устройства
и успяхме да наложим този начин на мислене у потребителите ни.
Понастоящем основен фокус в комуникацията ни за програмата за ъпгрейд е именно рециклирането и устойчивостта.
- Какво означава да рекламираш и разпространяваш продуктите по един отговорен начин?
- Това за нас не е само посоката за опазване на околната среда, която е изключително важна и значима, но и темата за
предлагане на всички наши продукти само на пълнолетни лица
Компанията приема този въпрос много сериозно и всяка година програмата ни за предпазване на непълнолетни лица от употреба на каквито и да било тютюневи и никотинови продукти бива надграждана. Тя включва обучения на нашите служители и партньори, специални информационни материали, поставящи фокуса върху този проблем и значението му за цялото общество.
- Какво ще предложите на вашите потребителите през летния сезон?
- През летния сезон освен вълнуващи новини на тема устойчивост сме подготвили и страхотни програми за пълнолетните ни потребители. IQOS празнува 10 години на световния пазар и това прави 2024 година специална за нас и за IQOS общността, която
наброява над 350 000 души в България
Ще има изключителни преживявания, като само ще открехна леко завесата, споделяйки, че няколко от нашите лоялни клиенти ще могат да посетят Япония, където да отпразнуват 10 години на бранда IQOS.