Пълна забрана на рекламата на хазарт в онлайн медии, радио и телевизия - това предлагат от ГЕРБ и ДПС и във вторник предстои гласуване на второ четене.
Звучи прекалено хубаво, за да е истина. Ето няколко и аргумента защо този закон е вреден.
1. Най-големите медии в България разчитат на тези пари и ако забраната влезе в сила веднага, това ще обърка бюджетите на телевизии и издатели в България. Т.е. със сигурност говорим за целенасочен удар срещу тях в предизборна ситуация.
2. Изключително притеснително е, че хазартът е разпространен сред млади момчета, които въртят ротативки на телефоните си. Те обаче не гледат нито телевизия, нито слушат радио. Аудиториите на медиите у нас в най-добрия случай са 25 - 54 г. Парите от медиите ще се прелеят към инфлуенсъри в платформите. Т.е. ефектът ще е обратен - гарантира пълно облъчване на младите.
3. Рекламата не е само клип по тв или банер в сайт. По неизвестни причини вносителите на закона Теменужка Петкова и Йордан Цонев (!) оставят на разположение на хазарта цялата външна реклама. Това означава, че всеки билборд и стълб ще бъдат украсени с бетинг. Т.е. ще изчистят медиите, но ще напълнят социалните мрежи и цялото публично пространство.
4. Пак по новия закон няма никакъв проблем да се разпространяват плакати, листовки, сигурно и да ви звънят на вратата и да ви предлагат по 50 лева за първоначален бонус.
5. Поправките в закона забраняват рекламата по фасади, но я оставят вътре в спортните зали, където тренират деца.
6. Отново се оставя нерешен проблемът, че сайтове за онлайн залагания не спазват правилата за добри практики- позволява се непълнолетни да заобикалят рестрикциите за възраст, на хора да не декларират произход на доход и т.н.
Тоест, това което се прави не е за добро и не решава проблем. То е като да лекуваш алкохолик като му отрежеш единия крак, за да не ходи в кръчмата.
Ефектът от забраната ще е по-лош - ще се ударят 20 медии, а рекламата на хазарта ще продължи да ни залива.
(От фейсбук)