Компанията премина границата от половин милиард лева брутен премиен приход за 2023 г.
- Г-н Милев, тази година “Лев инс” отбеляза своя 27-и рожден ден като утвърден лидер в българското застраховане. Струва ли ви се вече тесен местният пазар?
- От няколко години насам “Лев инс” е компания, която не само обслужва свои клиенти в чужбина, а активно и целенасочено расте на европейско ниво и предлага свои продукти в ЕС.
Към настоящия момент оперираме успешно на 8 пазара в Европа. Наскоро компанията беше класирана сред 12-те най-големи застрахователя в Югоизточна Европа, но амбициите ни и посоката, в която гледаме, се простират отвъд нашия регион.
Въпреки безспорната зрялост и установеност на западноевропейските застрахователни пазари портфолиото на “Лев Инс” има една своя сериозна отличителна черта - то е много иновативно и адаптивно към търсенията и очакванията на европейските клиенти и потребители. С времето и опита сме доказали, че това е правилният подход да се позиционираме успешно в тази много конкурентна среда, и продължаваме да го правим.
- Кои са иновациите, които “Лев Инс” предлага на европейския пазар? Има ли конкретни продукти и услуги, които отличават това портфолио?
- Имаме изключително иновативни продукти и подходи към нещо много актуално - киберзастраховането. Над 40 000 атаки дневно се регистрират само у нас, това показва мащабите на проблема и интереса на европейския потребител към такива продукти. Темата за киберсигурността ще става все по-актуална не само за държавите и бизнеса, но и за всеки отделен човек, защото всички съществуваме в дигитална среда и това прави особено уязвими нашите лични данни, финанси и потребителски навици.
Предлагаме освен защита на информационните масиви така също и възстановяване на масиви на наши клиенти.
- Разкажете ни повече какво конкретно прави “Лев инс”, за да предпази своите клиенти от тези заплахи и престъпления на съвременния свят.
- Нещото, което особено много отличава “Лев инс” в предлагането на този род продукти, е нашият подход - обучение, техническа поддръжка, застраховка.
В средата на ноември тази година организирахме мащабно събитие, изцяло фокусирано върху нашите киберпродукти и услуги. Под надслова “Кибербъдещето е тук” показахме пред корпоративни клиенти и партньори от цял свят своята заявка за сериозната роля, която имаме и искаме да имаме в превенцията и защитата от тези престъпления на съвременния свят. А те са именно такива, защото войните Украйна - Русия и Израел - “Хамас” ще ги увеличават.
България като член на ЕС и НАТО и като кръстопът на Балканите ще бъде все по-чест обект на атаки.
- Макар темата да е сравнително нова за България, със сигурност не е такава за чуждите пазари. Как привличате клиенти и партньори там?
- Предлагането на продукти и услуги на чужди пазари във висококонкурентна среда предполага да бъдеш уникален. Трябва да се отличиш с нещо, което да остане в съзнанието на хората. “Лев Инс” залага на първо място на експертизата - на специалистите и технологиите, които предлагаме. Както споменах и преди, моделът ни е всеобхватен и в него базовата точка е превенцията - само добре информираният и подготвен потребител индивидуално или като бизнес може да попречи на атака и само добре информираният потребител може да създаде условията такава да не се случва. “Лев Инс” гарантира тази подготвеност на своите европейски и български клиенти.
Залагайки на експертизата, ние носим на своите европейски и български клиенти целия цикъл - техническа обезпеченост, обучение, застрахователна сигурност. В този смисъл не предлагаме просто един модерен застрахователен продукт, а активна защита и смея да твърдя, че именно това ни създава изключително ефективно конкурентно предимство в Европа.
- А каква е амбицията - “Лев Инс” да бъде надеждният европейски партньор срещу киберпрестъпления или като цяло?
- Амбицията ни е да информираме и да предлагаме решения. Този подход ни е довел до лидерското място в България. А решенията и предложенията, както е в много други бизнеси, идват от нуждите на хората. Затова, стъпвайки и разширявайки се успешно на международните пазари, не търсим да предлагаме само един продукт или услуга, колкото и да са актуални в момента.
На всички европейски пазари, на които работим вече години, сме се адаптирали към местните търсения и нужди - предлагаме както широко разпространени застраховки, така и такива, към които местният пазар има голям интерес - например фотоволтаици.
- Споменахте високото място, което компанията ви заема сред застрахователите в региона на Източна Европа. Гледате ли към такова и в Европа като цяло?
- Разчитаме, че такава цел максимум ще ни води и амбицира. “Лев Инс” от основаването си е международна компания и вече растем ефективно в Румъния, Гърция, но и в Италия. Наскоро започнахме на пазарите в Испания и Хърватия. Както споменах и преди, общият брой външни пазари за “Лев Инс” е 8 и продължаваме да се разрастваме.
Голяма роля в това играят иновативното портфолио и адаптивността, но и активната работа на нашите европейски, американски и израелски партньори. Нашият американски партньор - Дан Шомон, съветник на бившия президент Барак Обама, участва активно във всички дейности на компанията, а те са много. Нееднократно той твърди, че е впечатлен, че “Лев Инс” работи изпреварващо, създавайки решения не само за своите клиенти, но и за малкия и средния бизнес, акцентирайки на иновациите.
По отношение на киберзастрахването и развитието на компанията в тази насока имаме в отбора си израелския експерт Орен Елимлех, който е все по-уверен, че със своята експертиза заедно с мениджмънта в София и офисите в Гърция, Италия, Румъния, Испания, Полша, Хърватия ще постигнем целите си. И въпреки че започнахме с намерението да се позиционираме като неконвенционален бранд на киберзастрахователния пазар в Европа, днешните изследвания показват, че подходът ни е актуален и постигаме изпреварващо пазара стратегическо позициониране. За това допринася и собственият ни високотехнологичен център по киберсигурност (SOC) и международен колцентър, които развиваме паралелно с останалия бизнес.
- Разширяването в Европа до каква степен е свързано с въвеждането на системата бонус-малус за “Гражданската отговорност”? Как ще се отрази тя на цената на полицата и от какво ще зависи?
- Системата работи във всички европейски страни и ние следва да се съобразим с това. В Белгия например и казват “Отговорно шофиране” и това е нейният смисъл - рисковите шофьори да плащат по-висока цена. Това е решение, което зависи от законодателя.
- Светът става все по-рисково място - природни катаклизми, прогнози за земетресения. Как ще посрещнете тези предизвикателства? Не би ли трябвало и държавата да се намеси?
- Предлагаме стандартните си продукти, които са харесвани от клиентите ни. Имаме и интересни нови, които комбинират различни рискове, и скоро ще ги представим на пазара.
Има опит с намеса на държавата в отделни държави - например в Италия и Румъния, заради честите земетресения там. За съжаление, в Балканския регион, където сме и ние, нещо задължително рядко се плаща.
Хората го смятат за данък и не го плащат, въпреки че е нещо, което би могло да помогне лично на тях.
Има клиенти, които благодарят, когато им се покрият загубите, но тъй като те не може да бъдат покрити 100%, то у повечето клиенти остава едно неудовлетворение от полицата. Аз например не знам в София, при този сграден фонд, как и кой би могъл да покрие всички щети от едно природно бедствие.
- Какви са целите ви за догодина и следващите?
- Клиентите ни да останат доволни от нас. Да излезем на още пазари. Вече споменах, че сме на 12-о място в Югоизточна Европа, догодина целта е да влезем в топ 10. Имаме сериозен план в дигиталната сфера. Плановете са много, целите са много, но сме голям и силен екип.
Ще докажем, че сме голяма, стабилна компания, която е на пазара вече 27 години, която заслужава лидерското си място. Работим с авторитетни световни компании, имаме големи корпоративни клиенти. Мисля, че успехите са заслужени. Обобщено: ще прехвърлим половин милиард лева брутен премиен приход.
Владислав Милев е магистър по икономика, специалност “Маркетинг и мениджмънт”. Специализирал е техники за продажби в академията на General Motors.
Има над 25 г. опит в автомобилния бранш, като е заемал позициите на fleet мениджър за България в Adam Opel AG и General Motors Company, бил е изпълнителен директор на “София Ауто” и оперативен директор на “АЛД България” - част от “Сосиете Женерал Груп”.
От 7 г. работи в сферата на застраховането като директор “Бизнес развитие” в застрахователен брокер, а от 2021 г. е директор на “Софийски корпоративен център” на ЗК “Лев Инс” АД. От началото на 2023 г. е член на Управителния съвет на компанията.