Туризмът, който е ключов икономически стълб за България, след последните три години е пред нов етап в своето развитие.
Днес този важен сектор изисква обединениe на усилията на бранш, правителство и общини, за да преодолява предизвикателствата. От пандемията и войната в Украйна до хибридни атаки и липсата на устойчиви, дългосрочни мерки, туризмът в България се сблъска със сериозни трудности. Възстановяването на сектора макар и с бавни темпове се случва, но още сме далеч от нивата на 2019 г. Хиперактивните ни конкуренти, особено нашите съседи Гърция и Турция, вървят с крачк пред нас. За да се изравним, трябват фокусирани усилия с акцент върху рекламата на страната като туристическа дестинация и висококачествен туристически продукт.
Новата програма на Министерство на туризма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в Черноморските общини, е точно такава стъпка в правилна посока. Отлично таргетирана морска реклама е повече от необходима, след летните сезони, изпълнени с кризи - те са по-кратки от очакваните и с природни катаклизми.
Още на идейна основа обаче, е добре програмата да се надгради със зимния, балнео и СПА и културния туризъм, за предложим разнообразие на туристически преживявания и привлечем посетители през цялата година.
Ключов е и лесният достъп до страната. Въвеждането на електронни туристически визи , е важен приоритет за една запомняща се почивка,която гостите биха споделили в социалните мрежи.
Приемането на Наредбата за националните курорти пък е задължително действие, за което трябва да се търсят съмишленици на всички нива, за да влезе в дневния ред на ресорните институции.
Държава и бранш са единно, че рекламата на дестинация България е решаваща в привличането на туристи.
В Световния ден на туризма 27 септември дължим признание на българския туристическия бизнес и всички, заети в сектора, за енергията им да работят и надграждат, въпреки предизвикателствата, които следват сектора. Потенциалът за възстановление и растеж остава неизчерпаем.