Ако правителството отстъпи пред превозвачите относно новите цени на Тол-системата, влизащи в сила от 1 юли, забравете моментално всякакви купешки приказки за увеличаване на постъпленията, справедливост и правила, инвестиции в по-добри и безопасни пътища и пълнене на продънен бюджет.
Нещо повече: Цените трябва да се вдигнат още, за да се изравним на пазара на транзитния трафик със съседни нам страни като Сърбия и Турция. За да може приходът да не е 50% от разхода за поддръжка, като в момента, и за да не се налага всички български данъкоплатци да плащат за коловозите и дупките, оставащи след колоните от тирове.
Колкото до българския транспортен бизнес - родните превозвачи могат да бъдат компенсирани в края на годината на база изминати километри /т.нар. италиански модел/.
Но след като платят. Реалната цена.
П.П. След всички продължаващи показни и кампанийни акции срещу шофьорите на автомобили, нека ви попитам следното:
Кога за последно видяхте масирани проверки за претоварени камиони, автобуси и бусове?
Нека ви отговоря: Никога.
Защото в любимата ни за даване на примери Германия санкцията за претоварен камион е за унищожаване на публична собственост и стига до ефективни присъди за водачите.
(От фейсбук)