В сряда зареждащата се батерия на електрическа тротинетка се взриви и унищожи апартамента на китариста на Слави Трифонов - Цветан Недялков. Той предупреди да се внимава с този проблем при тротинетките. (На снимката - изгърмялата тротинетка)
Инцидентът насочи пак вниманието към тези превозни средства - много харесвани от някои, а други се дразнят от тях. В Париж след референдум те бяха забранени. Ето мнението на Димитър Мартинов по темата.
Тротинетките са изключително удобно средство за придвижване в градска среда. Няма задръствания, няма еднопосочни улици.
Проблемът им е, че реално в София човек няма къде да ги кара. Изключая няколко алеи в центъра на София и по бул. “Цар Борис III”. Затова и водачите им са мразени от шофьорите, тъй като се принуждават да карат из трафика. Още хейт собствениците им отнасят, когато ги носят в метрото. Джаджите се сгъват, но все пак заемат пространство и хората, забили погледи в телефоните си, се удрят в тях.
Другият им проблем, разбира се, са хората. Често младежи вземат тротинетки от тези, които се отдават под наем, и ги карат като идиоти, за да блеснат пред връстниците си в тикток. Тук проблемът е в ценностната система и родителите, така че би било добре шофьорите да насочат гнева си натам.
Третата драма, вече само за собствениците на тротинетки, е тяхната издръжливост. Повечето позволяват минаването на не повече от 20 км с едно зареждане. Така човек не може да ги ползва, за да иде и да се прибере от работа, ако живее в краен квартал, а се труди в центъра.
Затова колкото и да харесвам тротинетките, не мога да ги ползвам. Живея в кв. “Княжево” и докато стигна до алеята на “бул. “Цар Борис III”, ще съм загубил живота си няколко пъти. Но дори да успея, няма как да се прибера - батерията няма да издържи до пътя обратно. А да я кача в транспорта, най-много да ми докара я бой, я глоба, че не съм взел отделен билет.