2980 бяха през пролетта учениците, които не са учили от разстояние в електронна среда, сега са 710. Или от 12,7%, сега са 3%. Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев по време на парламентарния контрол.
Близо 4 пъти е свален процентът и една от причините е, че до момента учениците в начален етап до момента не са учили по-малко, отколкото в предходни години, когато е имало истинско прекъсване заради грипни ваканции или екскурзии, обясни министърът.
А тези, които не са обхванати, това не означава, че не се осъществява никакво педагогическо взаимодействие. През пролетта не беше взаимодействано само с 1% и това са учениците, които обикновено много трудно успяваме да обхванем в образователната система и сда ги ангажираме с образователния процес, и които и при присъствено обучение имат под 50% посещаемост в час, и които така или иначе натрупват дефицити. Затова с тях трябва да се работи допълнително. А причините не са социално-икономически, а социално-културни и не зависят от формата на обучение, обясни министърът. Така че учителите правят всичко възможно да се компенсират образователните трудности на тези деца.
27 хиляди устройства, предимно преносими компютри, са закупени за училищата до момента по Националната програма "Информационни и комуникационни технологии". А около 5-6 милиона лева от предоставените допълнително 15 млн. лв. на училищата за подкрепа на делегираните бюджети, са използвани за закупуването на допълнителни устройства за целите на електронното обучение.
Над 16 хиляди лаптопи и таблети ще бъдат закупени пък с отпуснатите допълнително от правителството 14 млн. лв. Те ще бъдат ученически тип лаптопи - с усилен корпус, за да не са податливи на лесно увреждане, да могат да се ползват едновременно и като таблети, обясни министърът.
Отделно от това са предвидени 70 млн. лв. по линия на ЕС, с които ще бъдат закупени още 80 хиляди устройства. Но там има по-дълги процедури на европейско и национално ниво.
Всички тези устройства няма да се ползват само за електронно обучение от разстояние, но поне 5-6 години напред и за електронно обучение в класните стаи в училище, обясни министърът.
Това, което наблюдаваме в световен план е, че повечето страни избират преносими компютри, почти има отказ от таблети, защото те са далеч по-малко функционални за учене, допълни Вълчев.