- Със среден успех 5,00 на матурите “Антим I” е в топ 100
- Изпращането на абитуриентите - виртуално
Резултатите на учениците от училище “Антим I” в Златоград са по-високи в някои дисциплини или запазват тези от миналата година по време на дигиталното обучение, въведено заради коронавируса през втория срок. В едно от най-големите училища в Смолянска област учат 343 ученици от 5-и до 12-и клас.
“Училището в Златоград успя да обхване 100% от учениците при обучението в електронна среда. През целия период на дигиталното обучение
не е бил
използван нито
един документ
на хартия
Постигна и един от най-високите резултати на матурите”, казва шефката на РУ на МОН в Смолян Мария Семерджиева.
“Антим I” е в топ 100 в страната за общ успех на 12-класниците, явили се на матура - 5,00. По български език и литература има 21 отлични оценки от 58 ученици. Една е пълната шестица, другите са над 5,50. По география средната оценка е 5,78, по немски език - 5,60, а във философския цикъл - 4,0.
“За много кратко време всички учители успяха да променят изцяло присъствената форма и да продължат в новите условия, без да допускат прекъсване на образователно-възпитателния процес. С усилията на преподавателката по информационни технологии Елза Личева и някои колеги само за два дни учебният процес тръгна гладко”, казва зам.-директорката на училището и преподавател по химия Емилия Юрчиева.
При старта на дигиталния срок се оказало, че 16 ученици - сираци или от социално слаби семейства, нямали интернет. Ръководството решава
да им плати
достъпа до
глобалната
мрежа от
училищния
бюджет
Едно от децата в с. Аламовци в първите дни се обучавало само от телефон, но след това му осигурили компютър. Така за голяма изненада и на учителите всички ученици - и тези от селата, и тези от града, се включват технологично 100% в обучението онлайн. Сред тях са и 12 деца със специални образователни потребности.
“На всеки му се струваше, че дигиталното обучение ще бъде кратко, започнахме с голям ентусиазъм и учители, и ученици, но нещата станаха по-сериозни. Нашата подготовка също стана по-сериозна. Влизането в платформата Zoom започна със задаването на класните стаи за всеки клас, направих инструкции за учители и ученици на стъпки. И изненадващо бързо всички се включиха, за няколко дни имахме чувството, че сме работили много дълго време в тази платформа”, разказва Юрчиева. В първите дни обаче работи почти по 20 часа на ден, за да подготви всичко.
За старта в училището създават вайбър и фейсбук групи, но работата тръгнала толкова лесно, че не се наложило да ги използват.
В сайта на училището има секция “Дистанционно обучение”, където се разяснявало всичко на учениците - от графика на часовете до темите по различни предмети и анонси какво предстои.
Златоградските педагози твърдят, че онлайн обучението дава много и на трите страни в образователния процес. На учителите - време за повече обсъждане и преподаване на новите знания, на учениците - разнообразие от възможности да усвояват материала и достъпност по всяко време и на всяко място, за родителите - да участват активно в учебния процес, а не просто да помагат на децата си с домашните.
“При малките деца се виждаше присъствието на родители, за настройка на камера, да нагледа какво прави детето му. На мен примерно ми хареса, че веднъж като отворихме Zoom,
родител попита
онлайн какво
прави
деветокласникът
му
Ученичка от 10-и клас пък сподели: “Госпожо, мама каза, че бяхте много полезна”. Благодарение на родителите децата със специални образователни потребности също постигнаха добри резултати. На едно от децата помагала сестричката, на друго - бабата, до трето плътно бил бащата”, разказва Личева.
В някои от часовете по инициатива на учителите канели и гости онлайн.
Учителката Росица Въргова поканила Свежина Димитрова, директор на астрономическата обсерватория във Варна. Тя гостува виртруално на учениците от 7-и клас на урок по физика, за да си говорят по темата “Слънце и звезди”. Учебният час не стигнал и децата продължили да ѝ задават въпроси и в “междучасието”. Обещали си пак да се срещнат.
Въргова организирала виртуална среща и с мастер Велин Хаджолов, известен специалист по бойни изкуства и бивш ученик на “Антим I”. Всички срещи се споделяли на фейсбук страницата на училището и всеки можел да ги гледа.
Според директорката на училището Жечка Хаджийска подобни онлайн срещи са много голям плюс на дистанционното обучение във време на пандемия.
Учителите пък
си организирали
виртуално
сутрешно пиене
на кафе
То започвало половин час преди реалните занятия. Преподавателите споделяли мнения, давали си насоки и напътствия за по-добра организация на процеса - по подобие на оперативките в присъствена обстановка.
Средното училище в Златоград прави онлайн матура, провежда виртуален педагогически съвет и е едно от малкото в страната, където
изпращането на
абитуриентите
също станало
виртуално
“Към 14 май бе ясно, че изпращането трудно може да стане на живо, макар че ден преди това министърът го беше разрешил при определени условия. Ние решихме да го направим онлайн. На интерактивния дисплей имаше обръщение на кмета Мирослав Янчев към към учениците. Всеки от абитуриентите каза прощални думи от екрана. Актьорът Виктор Калев, който е от Златоград, пък направи обръщение от името на родителите - това беше тяхната изненада . Наградихме много деца. Много вълнуващо и паметно преживяване”, разказва Юрчиева.
Учителите са трогнати от сърдечните обръщения на петокласниците и на зрелостниците си, които им благодарят за отдадеността и ги гледат отново и отново.