- Масло от черен кимион, което лекува десетки болести предизвика голям интерес на изложението
Приготвяне на специално масло от черен кимион, което лекува десетки болести, е сред хитовете на международната изложба "Фудтех 2020", която се провежда в Пловдив. Производители на иновативния продукт са българска фирма, която направи няколко демонстрации пред посетителите на изложението.
"Ще го пробвам, стига с тези лекарства - колкото помагат, толкова и вредят", каза Надежда Ганева от Пещера, посетител на изложбата.
38-годишната жена предпочитала природната медицина.
"Вземете си, няма да сгрешите. Маслото има изключителни лечебни свойства и е подходящо за всички възрасти", каза едно от момичетата, които предлагат продукта.
Освен него, на форума може да се видят и други нетрадиционни лечебни храни и хранителни добавки, най-любопитните от които са естествен аспирин от бяла върба и сок от нони с антивирусни свойства. Те също са много ефикасни при лекуване на болести и неразположения на организма.
Хлебни и сладкарски изделия без глутен и вредни добавки и изключително чисти минерални и деминерализирани води, преминаващи през 14-степенна система за качество, също предизвикват голям интерес сред посетителите.
В рамките на изложбата "Фудтех 2020" приключи и конкурсът „Нов продукт на българския пазар“. Той се организира за първи път у нас.
Луканка с ром, бонбони с бял и черен трюфел, сладолед, който се приготвя за няколко минути, и още много специалитети се състезаваха в него. Кандидатите бяха над двадесет, като преобладаваха здравословните храни.
В категория „Хранителни добавки с физиологичен ефект“ има четири награди, които са също иновативни и имат лечебни качества. Това са антипаразитен комплекс за детоксикация и за първия у нас воден разтвор на прополис. Те са световна новост, казаха експерти. Освен тях са отличени имуностимулиращ микс и за суперхрана, която подхранва и прочиства организма.
Идеята на организаторите е да се подкрепи пазарният дебют на висококачествени храни и напитки от наши и чуждестранни фирми. Експерти и представители на големи търговски вериги са включени в комисията, която ще определи призьорите.
В първото издание на конкурса „Нов продукт за българския пазар“ се състезаваха участници в изложбите „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“, които ще продължат в Пловдив до 23 февруари.