
Най-малкото, което мога да направя, е да освободя регионалното ръководство на АПИ в Плевен. За мен причините се коренят по-дълбоко и по-далеч, те се коренят в безвремието, което се случи през последните години. Ако беше построена АМ "Хемус" нямаше да камионите да минават оттам. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов по Нова нюз по повод пътния участък, където на 31 март загина 12-годишната Сияна.
Министър съобщи, че следващате седмица ще оповести резултатите от проверката. "Проверката е комплексна относно евентуални действия и бездействия, които са допринесли. Всеки един участък от пътната мрежа търпи своята амортизация", добави той. И допълни: Резултатите от пробите ще бъдат незабавно предадени на прокуратурата, ще има пълно съдействие от страна на МРРБ.
"За мен също беше загадка кой промени знаците на пътната отсечка. Моето първоначално разпореждане беше ограничението да е 60 км, или някой не е разбрал, или е разбра криво", каза министър Иванов. Думите му бяха по повод на това, че ден след катастрофата бяха поставени табели за ограничение в участъка от 60 км, а на следващия се появиха нови табели с ограничение 70 км.
"До голяма степен зависи от МВР, но аз разпоредих ограничението да е 60 км", каза министър Иванов.
По думите му "информацията, която стигала до тях, е, че геометрията на пътя е критична". Той допълни, че в тази отсечка предстояло основен ремонт, а миналато лято бил направен авариен ремонт.
"Ще бъда безкопромисен към всеки некачествен ремонт, имаме ли такава информация, тя ще бъде незабавно проверена", обясни той.
Министърът разговарял с шефа на АПИ Йордан Вълчев. И той, и другите двама членове на Управителния съвет на АПИ били пратени да проверяват пътни участъци, работили в последните дни "на пълни обороти". "Към днешна дата те си изпълняват задълженията, ако проверките покажат, че някой не си е изпълнил задължението, ще бъда абсолютно безкомпромисен", каза министър Иванов.
Той предлага да се създаде обществен съвет към АПИ, който да контролира тяхната дейност и през следващите дни ще покани на срещи организации, които се занимават с пътен травматизъм.
На въпрос кога ще приключат ремонтите на "Топли дол" и "Витиня", отговори, че това ще стане на 30 юни т. г. Тази година - юни, началото на юли, ще бъде пуснат в експлоатация и първия Лот на "Хемус", автомагистрала "Европа" също щяла да бъде пусната 100% тази година.