
Състоянието на тази пътна отсечка го характеризирам като сравнително лошо. Това каза по Нова нюз експертът проф. Станимир Карапетков за пътната отсечка, където тежкотоварен автомобил уби 12-годишната Сияна. Според него основният въпрос, когато имало хипотеза за ниско сцепление, било да се извадят ядки, основно се гледало процентното съдържание на скална маса, което е основното да има добро сцепление. Проф. Карапетков прави експертизи за ПТП-та от 38 - 40 г.
Имаме травиални методи, с които можем да установим, сцеплението. Вчера направихме следствен експеримент с ремарке. Вчера свършихме добра работа.
Забелязах голям трафик на товарни автомобили, момчетата от "Пътна полиция" ми показаха много снимки на катастрофи на този път, повечето при мокра настилка. Бях изумен, че толкова много катастрофи са станали на тази отсечка.
Вчера загубихме доста време да опишем кръпките, добави той. По думите му, когато има различна настилка, тя е с различна структура и това създава проблем.
Бих дал препоръка за много сериозна забрана или ограничение на товарни автомобили с много голям товар в този участък, каза още той. И добави: Без да сме със специални знания, но разбираме, че щом на това място стават толкова ПТП-та, значи не е наред.
"Бих поставил и звукова настилка, бих ограничил движението на 60 км при сняг и дъжд, но не мисля, че тази настилка трябва да остане в този вид. Настилката трябва да се подобри", каза още проф. Карапетков. Той добави и че е много важна светлоотразителната боя, но за нощни условия. Но в този участък ПТП-та ставали и в дневни условия. За него механизмът на ПТП-то вече бил почти изяснен.
Проблемът бил, че много институции работили по пътната безопасност, но "когато имаме много баби ... това става". Между институциите имало лоша съгласуваност.
Проверката на геодинамичните процеси