
Общинската администрация на Стара Загора няма да спре своята работа по преписки, услуги и проекти, значими за гражданите, независимо от ремонта на сградата ѝ, който вече започна. Това декларира секретарят на общината Николай Диков, съобщават от администрацията.
Спечеленият проект за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на община Стара Загора е финансиран по Плана за възстановяване и устойчивост. Той ще бъде финализиран през юни 2026 г. и предаден на одобряващия орган като сграда с клас на енергийна ефективност „А", което означава близо до нулевите емисии.
"Това е проект, който се оказа много голямо предизвикателство за ръководния екип на община Стара Загора, но и за всички служители от администрацията, защото заедно със сериозните строително-монтажни работи ние трябва да продължим да вършим своята работа", каза Николай Диков. Той съобщи, че ще бъдат обособени изнесени помещения за работно ползване, когато част от кабинетите временно няма да могат да се използват; за тях е обезпечена техническа и всякаква друга свързаност за работа от дистанция.
Какво предстои? Цялата каменна облицовка на сградата на общината ще бъде демонтирана. Ще бъде монтирана вентилируема окачена фасада и топлоизолация от 12-сантиметрова каменна вата. Финалното „обличане" ще бъде с технически камък. Съществуващата алуминиева дограма, която е от 80-те години на миналия век и е неефективна, ще бъде подменена с нова с прекъснат термомост с прозорци "4 сезона" с чудесни енергоефективни качества. Ще се подменят хидро- и топлоизолацията на покрива на сградата, върху него ще бъде поставена фотоволтаична централа.
Нов, модерен клиентски център за плащане на местни данъци и такси ще бъде построен в тъй нареченото пространство „Квадратът" (вляво от централния вход). В сградата на общината предвидените строителни дейности са: подмяна на дограма, на всички радиатори с цялата тръбна разводка по хоризонтала и по вертикала, демонтаж на окачените тавани, смяна на пожароизвестителната инсталация и на всички лампи. Ще се заменят всички захранващи кабели в цялата сграда. Ще бъдат подменени и трите асансьора, ще има и нова климатична инсталация за всички стаи.
"Сградата не е ремонтирана основно близо 40 години. Предизвикателствата са големи, тъй като хората остават да работят вътре в сградата, но ще се справим", гарантира управителят на фирмата.изпълнител Евгени Лишев.
Центърът за административно обслужване на гражданите, който е разположен на първия етаж в сградата на бул. „Цар Симеон Велики" № 107, ще продължи да работи на място. Няма промяна и в обичайното му работно време: от понеделник до петъкот 08:30 ч. до 17:30 ч. (без прекъсване) и с удължено работно време до 19.30 часа всеки четвъртък.