Но най-много от децата у нас са в Youtube
Със средно 38 часа и 58 минути месечно българите се класират на шесто място в света по прекарано време в TikTok. Това сочат данни на статистическия портал Datareportal за 2024 г. Той събира данни от различни източници, включително публични и частни дружества, както и правителствени и неправителствени организации със съдействието на различни маркетингови и консултантски агенции като Kepios, британските WeAreSocial и GWI, както и Meltwater.
По този показател страната ни изпреварва дори САЩ. Данните са впечатляващи от гледна точка на това, че България и Хърватия са с много по-малко на брой население от останалите държави в топ 10, особено в сравнение с челната петица, която включва Индонезия, Великобритания, Чили, Мексико и Тайланд.
Иначе видеоплатформата YouTube отчита 4,44 млн. български потребители. (Виж инфографиката.)
Изглеждат нереално много, но това не са уникални потребители - често един човек има повече от един профил.
По данни от проучване на “Сова Харис” по поръчка на Съвета за електронни медии у нас (СЕМ)
90% от децата използват YouTube, следва TikTok (70%), V-Box (64%), Facebook (41%), Instagram (37%), YouTube Kids (27%) и др.
Най-активна в социалните мрежи се оказва групата между 13- и 18-годишните - 99% от тях ползват платформата YouTube, 97% - TikTok, 87% - Фейсбук, 83% - Instagram.
Според последното проучване на GWI потребителите в световен план на Instagram заявяват, че използват платформата за проучване на потенциални покупки, отколкото тези в TikTok 62,3% от потребителите на Instagram на възраст над 16 години казват, че използват платформата, за да следят или проучват марки и продукти. Междувременно по-малко от половината (49,7%) от потребителите на TikTok използват тази платформа за същите цели.
У нас според данните най-често децата от 0 до 18 години използват смартфон/таблет/компютър/лаптоп за гледане на видеа - 92%. Тук обаче не е взето предвид, че гледането на видеа може да е именно с цел пазаруване и покупка на нови продукти.
Така например 87,4% от възрастовата група 13-18 г. у нас декларират, че гледат клипове в ТикТок, но само 33,8% че гледат рекламно съдържание.