В трите железопътни предприятия вече е наложена политика на нулева толерантност към направените грешки и нарушения, обясни транспортният министър
Инцидентът с влаковата катастрофа край Локорско се разследва от Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт, като негония окончателен доклад ще съдържа не само фактите и обстоятелствата, а и необходимите анализи на причините за допуснатото произшествие. Ще бъдат дадени и конкретни препоръки, за да не се допусне подобно събитие, обясни транспортният министър Гроздан Караджов в парламента по време на парламентарния контрол.
В трите железопътни предприятия вече е наложена политика на нулева толерантност към направените грешки и нарушения, допълни той.
По думите му се работи по осъвременяване на нормативната база и завишаване на контрола към всички участници заети в управлението на влаковото движение. Провеждат се разговори със служителите за анализ на всички допуснати грешки и нарушения.
"В „БДЖ - Товарни превози" е издаден т.нар. тревожен бюлетин, който информира персонала за възникнали инциденти и набелязва мерки за преодоляване на подобни случи в бъдеще, отбеляза министърът. Той съобщи също, че от декември м.г. в Националната компания „Железопътна инфраструктура" е започнало монтиране на камери, записващи и звук, в работните места, в които се осигурява движението на влаковете. Караджов съобщи също, че предстои изпълнителната агенция „Железопътна администрация" да направи извънредни изпити на експлоатационния персонал в железниците", уточни Караджов.
Той обясни още, че са взети мерки с цел завишаване на ежедневния контрол върху работите на персонала и е наредено в гарите с прекъснато действие на осигурителната техника поради ремонтни дейсности, началниците на гарите да не работят като ръководители на движение.
"Има много липси, но най-големият дефицит е на контрола, дисциплината, професионализма и мотивацията. Обновяваване на съществуващите технически системи, изисква средства, квалифициран персонал, планиране, строителен надзор. Обновяване на само един лакомотив струва над 1 млн. евро с бордовата апаратура. Много средства ще са необходими, за да оборудваме подвижния състав", отсече министърът.