Община Пловдив се представя на един от най-значимите туристически формати в световен мащаб – Международно туристическо изложение FITUR 2025, което се провежда за 45-ти път в Мадрид, в периода от 22 до 26 януари 2025 г.
FITUR 2025 е първият световен форум за годината, който събира на едно място професионалисти и широка публика. Провежда се всяка година през втората половина на януари, предоставяйки възможност на заинтересованите страни от сектора да обсъдят както резултатите от изминалата година, така и ключовите приоритетни области за предстоящата.
FITUR е едно от най-мащабните туристически изложения в света, третото по-големина след ITB и WTM за световния туристически бизнес и най-важното за всички испаноговорящи пазари, защото освен Испания, обхваща и страните от Централна и Южна Америка.
В тазгодишното издание участват над 9500 изложители, и се очаква да бъде посетен от над 153 000 професионалисти и 97 000 обща публика от 156 държави.
На щанд с площ от 150 кв. м., дестинация България участва с 19 представители от българската туристическа индустрия – туроператори, туристически агенти и общински администрации. Страната ни се рекламира като дестинация за целогодишен туризъм с акцент върху културно-историческите и природни забележителности, и модерни инициативи за устойчив туризъм.
През 2024 г. последователните и активни усилия на дирекция "Туризъм" към община Пловдив за увеличаване на интереса на испанския пазар към първия български град, избран за Европейска столица на културата, доведоха до значителен ръст на посещенията на туристи. За периода януари-ноември 2024 г. пазар Испания е на 3-то място по показател "Реализирани нощувки от чужденци", с дял 6% от общия брой нощувки и ръст от 38% спрямо същия период на 2023 г. По индикатор "Пренощували чужденци в местата за настаняване", испанските туристи заемат 2-ро място, съответно с дял 7% от общия брой чужденци и ръст от 55% спрямо същия период на 2023 г. През 2025 г. се очаква тази положителна тенденция да продължи.
Рекламно-информационния деск на Пловдив е брандиран с официалното туристическо лого на града. То бе прието на редовно заседание на Консултативния съвет по туризъм към общината през изминалата година и изобразява познатата и разпознаваема композиция от седемте арки. Община Пловдив чрез дирекция „Туризъм" участва за втори път в Международното туристическо изложение FITUR. Посетителите на щанда проявяват засилен интерес към богатото културно-историческо наследство на града ни и възможностите за винен туризъм в региона.
На щанда на България има фото корнер, където посетителите могат да се снимат на фона на различни пейзажи и забележителности от страната. Всеки получава снимката си като спомен, достъпна и в дигитален формат и може да я споделя с хаштаг #DiscoverBulgaria в социалните мрежи. Провеждат се и професионални дегустации на български традиционни деликатеси и висококачествени вина, включително уникални сортове като Мавруд.
През двата почивни дни - 25 и 26 януари, изложението е отворено и за широката публика, така че пътешествениците ще получат информация от първа ръка за нови, известни или екзотични дестинации.