Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите страни в света. Това в действителност е така, но само няколко дни, прекарани в страната на изгряващото слънце, са достатъчни, за да бъде потвърден друг неоспорим факт - японците страдат от известна степен на мизонеизъм (страх от новото и непознатото - бел. ред.) С други думи, те не винаги приветстват промените с отворени обятия, пише испанското издание на "Бизнес инсайдър".
Обстоятелство, което, както твърдят много експерти, изглежда, се сблъсква директно с визията, която хора като Илон Мъск имат за бъдещето на транспорта. В Япония широката публика не приема еднозначно електрическите автомобили и това поражда хипотезата, че интеграцията им на най-вероятно пазара ще е бавен процес, предава БТА.
Електрически автомобили в Япония
Ако има нещо, което характеризира японците, то е, че те отстояват позицията си за почти всяко нещо. Следователно може да се очаква, че когато става въпрос за електрически автомобили, имат собствено виждане по въпроса. Въпреки че тези видове превозни средства стават все по-популярни по света, благодарение и на натиска на Илон Мъск, това не важи за Япония.
Азиатската страна винаги е била в челните редици на автомобилната индустрия. Доказателство за това е, че популярната "Тойота Приус" (Toyota Prius) беше пусната там в края на 90-те години. Оттогава хибридните модели постепенно се наложиха, до такава степен, че през 2023 г. за първи път изпревариха бензиновите автомобили.
Според данни на Блумбърг тази година в страната е постигнат крайъгълен камък: повече от половината от продадените автомобили са хибриди – 55 на сто. Бензиновите превозни средства, от друга страна, са само 36 на сто от продажбите. Значително малък пазарен дял в сравнение с обичайното до този момент.
Какво се случва вместо това с електрическите превозни средства? Явно японците продължават да не са убедени в целесъобразността на употребата им, както показват статистическите данни, отбелязва "Бизнес инсайдър". През 2022 г. са продадени около 59 000 нови автомобила от този тип, което означава едва 1,7 на сто от общия вътрешен пазар. Доста под това, което обикновено се случва в други страни.
Доста песимистична прогноза
Прогнозите на експертите за бъдещето не предполагат промяна на тенденцията в Япония през идните години. Те твърдят, че до 2030 г. се очаква 67,1 на сто от автомобилите продавани в Япония, да продължат да бъдат хибриди, като бензиновите автомобили все още ще имат пазарен дял от 20 на сто.
Това е доказателство, че в сравнение с това, което се случва в Европа, САЩ, включително и Китай, в Япония мрежата от станции за зареждане на електрически превозни средства е много по-слабо развита, да не говорим за това, че местното производство, което е от съществено значение, имайки предвид патриотичните вкусове на японците, остава фокусирано основно върху хибридите.