Километри са били надписвани на фирмата "Хеброс бус", а на "Меритранс" са били намалявани. Това оповести новата шефка на "Организация и контрол на транспорта" в Пловдив Венета Райнова. Тя пое наскоро предприятието, а месеци по–рано бе негов финансов контрольор.
По думите й е "давано рамо" на "Хеброс бус", която редовно не изпълняваше курсове, за да може да вземе субсидия за пробег. Фирмата реално е имала 14 700 км, а след корекцията километрите й са били завишени на 23 500. Така допълнително й са били начислени близо 10 000 км, без да ги е изпълнила. Неотдавна общината прекрати договора си с този превозвач.
За сметка на това е бил ощетен друг превозвач, който е бил винаги изряден. На "Меритранс" пробегът е бил 15 153, а са били отчетени 14 200. По думите на Райнова корекцията е била нанасяна на ръка. И с други фирми на превозвача Петко Ангелов било постъпвано така, което напрактика го ощетява.
Ресорният заместник–кмет Ерол Садъков, който също е отскоро на този пост, определи ситуацията в транспорта като притеснителна. И обясни, че няма актуален генерален план за организация на движението в Пловдив, което затруднява управлението на транспорта и на целия град.
В градските рейсове е внедрена нова GPS система за реално проследяване на пробега им.