Вече можем да си запазим чадър и шезлонг на плажа по телефона, докато сме в автобуса, колата или вкъщи. От днес заработи специална приложение за резервация по българското Черноморие, която обхваща 40 плажа. За тях концесионерите им са дали съгласие да бъдат включени в системата за дистанционно запазване на чадър и шезлонг на стопанисваната от тях ивица. Взависимост от това дали ще проработи или не, плажовете в платформата може да се увеличават или да намалеят.
Влизайки в приложението, клиентът си избира плажа и съответното място със сянка, които са номерирани. Заплащането също става онлайн по цените за чадър и шезлонг, обявени от стопанина на плажа. Намирането на мястото на плажа е по номера, закачен на чадъра, касиерите на пясъка също ще помагат на хората да се ориентират. Чадър може да се запази и на място чрез обозначения на него QR код, с който може да се заплати онлайн.
Идеята на платформата е да оптимизира ползването на плажните принадлежности и да бъде в улеснение на летовниците.
"Според мен тази система за онлайн резервации е неприложима и времето ще го покаже съвсем скоро. Тук много е важен човешкият фактор. Какво правим, ако си запазил чадър на плажа и други преди теб са се настанили и са си платили. Трябва гоним или да викаме полиция. А такива ситуации ще възникват непрекъснато, но не може да се превръщаме в пъдари. Ами ако някой реши да запази цялата първа линия на разстояние от 50 метра какво правим - лишаваме други туристи от нея. А обикновено плажовете се запълват до 10 ч. Запазването на чадър и шезлонг не е като да си купиш билет за кино или да резервираш маса в ресторанта", коментира Николай Димитров, зам. председател на Сдружението на концесионерите на морски плажове у нас. Самият той от дълги години стопанисва плажа на бургаския квартал Крайморие и не смята да въвежда онлайн резервациите на неговата ивица.