Представители на Европейската комисия инспектираха напредъка по строително-монтажните дейности на ЖП линията Оризово-Михайлово, част от линията Пловдив-Бургас, която се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 година“.
Ремонтните дейности в участъка стартираха през май 2021 г. и са част от плановете за увеличаване на достъпността, бързината и екологията, към които се стреми Европейският съюз при реализирането на мащабни проекти за реконструкция и модернизация на ЖП сектора в България.
„Всичко това е за хората. Екологично чисто е и запазва нашата околна среда. Искаме да намалим с 90% нивата на въглероден диоксид в транспорта в Европа до 2050 г. Един от начините да го постигнем е именно жп транспортът. Европейските инвестиции в българската транспортна инфраструктура са от изключителна важност за повишаване на сигурността, бързината и удобството на пътниците“, коментира Агнес Монфре, представител на Европейската комисия.
Реконструираният участък край Чирпан е с дължина 37 километра и вече е изградена двойна железопътна линия по трасето.
„Първо ще постигнем по-висока скорост на движение на влаковете – средната скорост на движение от Пловдив до Бургас ще бъде 145 км в час“, обяви и Иван Бакалски, ръководител на проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас“.
„На първо място безопасност, на второ място – екология“, изтъкна предимствата на реконструкцията и министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски. „Железопътният транспорт е най-екологично чистият транспорт и е абсолютен приоритет на Европейския съюз, в това число и на България, като член на ЕС“, добави той.
Проектът предвижда изграждане на нов железен път, контактна мрежа и тунел с дължина 835 метра, както и ново приемно здание в гара Оризово и рехабилитация на съществуващата гара Чирпан.
Реконструираният участък край Чирпан е с дължина 37 километра и вече е изградена двойна железопътна линия по трасето.
„Първо ще постигнем по-висока скорост на движение на влаковете – средната скорост на движение от Пловдив до Бургас ще бъде 145 км в час“, обяви и Иван Бакалски, ръководител на проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас“.
„На първо място безопасност, на второ място – екология“, изтъкна предимствата на реконструкцията и министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски. „Железопътният транспорт е най-екологично чистият транспорт и е абсолютен приоритет на Европейския съюз, в това число и на България, като член на ЕС“, добави той.
Проектът предвижда изграждане на нов железен път, контактна мрежа и тунел с дължина 835 метра, както и ново приемно здание в гара Оризово и рехабилитация на съществуващата гара Чирпан, съобщи NOVA.