Италианската марка за висша мода „Прада” затвори от 7 март всичките си магазини в Русия. По този начин групировката, водена от Миуча Прада и Патрицио Бертели, беше поредната от сферата на лукса, която реши да прекрати продажбите си на дребно – поне засега, в страната на Путин. Prada контролира и други три марки - Miu Miu, Church’s и Car shoe. Подобно на италианската групировка решиха да действат и други колоси от луксозната мода като LVMH, Chanel, Richemont.
Групировката LVMH, която завърта оборот от 61,4 млрд.долара годишно, затвори всичките си 124 бутика в Русия. Тя има 3500 служители в страната. Една от контролираните от нея марки – Louis Vuitton, обяви, че дарява 1 млн.евро на УНИЦЕФ за украинските деца, пострадали при военния конфликт в страната. Същевременно самата групировка, водена от Бернар Арно, дари 5 млн.евро за Международния червен кръст.
Първата марка, която затвори всичките си бутици в Русия за неопределено време обаче беше Hermes.
Швейцарската групировка Richemont, която контролира марките Cartier и Montblanc, също спря продажбите си на дребно в Русия. Така направи и колосът Kering, който контролира марката Gucci.
„Шанел” пък обяви, че не само затваря магазините си в Русия, а спира и всичките си пратки от и за страната. Така на практика се блокира и електронната търговия. Подобни решения за затваряне на магазините си взеха и групи като Nike, H&M, Asos. Те спряха и износа си за Русия.
Според анализаторите от Bain&Company бойкотът в Русия на марките от висшата мода и аксесоари ще доведе до спад от 7 млрд.евро на пазара на лукс. Подобен бойкот беше предприет и от Apple и Netflix.