
Както вече сме наясно, талантът не те прави свестен човек. И никога не е късно да станеш за резил пък ни напомня една българска поговорка. Сагата около смъртта на Джийн Хекман и жена му приключва с новината, че той е лишил децата си от 80 милионното си наследство и го е оставил на съпругата си. Само че тя също е мъртва, и сега парите, които би трябвало да отидат при децата му, ще ощастливят някакви напълно незаслужили, случайни хора.
Какъв е сценарият за този филм с Хекман? Той има деца от първата си съпруга, която изоставя, съответно загърбва и децата си. Тези деца имат "сложни отношения" с баща си, което преведено означава, че той не се е интересувал от тях. Бил е баща проформа, плащайки издръжка на огорчената си бивша, която съответно е настройвала децата срещу него. Зает в снимки и слава, никак не му се е занимавало с хора, които той вече е поставил в миналото. Дори и децата му са останали в онова скучно, вече несексуално минало с една жена, която след 30 години брак и 3 деца е престанала да представлява за него интерес по време на мъжката менопауза. И винаги се появява една около 30 години по-млада, която се влюбва в звездата. Дори и мъжът да не е звезда младата и щедра към него плът го кара да се чувства звезда. Тя го слуша и не му противоречи както жената на негова възраст. Тя му се възхищава, а той е щедър, мил и добър към нея по начин по който не е бил никога към дъщеря си, примерно. Той иска да има приятен секс докато е способен на ерекция. После пък има виагра, значи секс до гроб. Горката млада жена е обречена на обслужване на едно все по-грохващо тяло. Но тя явно има нужда от баща. И те двамата взаимно се допълват в новото нетрадиционно семейство в което бащите правят секс с дъщерите си. Защо не? Не е незаконно. Междувременно истинските деца са свидетели на студенина и отчуждение към тях. Те са неприятния спомен за майка им, както и неприятно финансово задължение. В тези деца няма нищо приятно като в новото момиченце. Те не могат да бъдат е...и физически, само "бащински", отдалече, с незаслужена жестокост, лишавайки ги от наследство. Те не се били интересували от него, не го обичали, "обичали го" заради парите му. Никой не обича този, който го изоставя и изхвърля майка му като непотребна вещ. И той го знае, че е така. Затова наказанието към децата и изсипването на материална щедрост към младата обслужваща - защото само тя се интересува от окаяния му полов орган, със сигурност в очакване да поживее след него добре осигурена, е добре направена сметка на коравата му неприятна душа. В случая младата обслужваща, уви, не доживява щаститето си да е богата наследница, а умира преди него. Ирония на съдбата. Тя е останала без деца, защото тези мъже често не искат повече деца, предпочитат необременен от задължения живот, напълно фокусиран върху "изумителната" им личност и телесност, превърнати в божества от едни други клети момичета. И той живее за кратко като дементен призрак, блуждаещ в имението си, загърбен и забравен от децата си. Nice, а?
Това е сценарият на живота на мъжа и човек Хекман, не на блестящия актьор. Нищо "човешко" не му е чуждо. Подобни сценарии, с известни вариации, безброй. Тези поколения мъже с власт, талант и сила, бяха и са безмилостни към децата си, особено към момичетата. Момчетата приемат лесно подмяната, но момичетата са зарязани два пъти - веднъж виждайки отхвърлянето на майката, и втори път отхвърлени самите те, защото сърцата им са разбити от напускането на бащите им.
Дълъг текст, но верен
Лека седмица!
(От фейсбук)