Единайсетокласници доказаха с пътна карта, че се справят в криза по-ефективно от възрастни
- В 30-о училище всяка класна стая е дигитална
- Без хартиен дневник са трета година
Една необичайна пътна карта на мерките срещу COVID-19 бе подредена от единадесетокласници в 30-о средно училище “Братя Миладинови” в София.
Два месеца момичетата и момчетата, разпределени в екипи, разработват мерки и стратегии как да се справят всички в тази сложна ситуация. На финала предложили обобщен документ с конкретни препоръки.
Пътната карта на учениците съдържа 5 правила, които те ще спазват - да спазваме висока лична хигиена, да се храним здравословно и да спортуваме активно, да спазваме разумна физическа дистанция, да развиваме “меки умения” (адаптивност, почтеност, съпричастност и др.), да продължаваме да учим.
В електронна среда представили своята пътна карта на министерството на образованието, на Регионалното управление на образованието, както и на своите родители.
Пътната си карта учениците създали чрез интердисциплинарни уроци по предметите биология и здравно образование, химия, физика, география и икономика, философия, физическо възпитание и английски език, защото голяма част от информацията, която учениците обработвали, била на английски. Взели стратегически решения, но най-вече пораснали във времето на пандемия, което ги направило по-отговорни. Единадесетокласниците започнали да мислят критично и създали навици да се справят по-лесно в кризисни ситуации, коментира директорката д-р Атанаска Рейха.
Да се правят проекти при обучението в електронна среда, е била една от посоките в 30-о училище по време на пандемията. Според учителката по биология Пепа Игнатова целта е била да провокират и разчитат на интереса на учениците по различни предмети интегрирано. Изводът е категоричен, че децата се справят в критична ситуация. Дори по-добре от възрастните.
В училището се обучават 985 ученици, а в целодневната форма са над 330. И учители, и ученици се надяват през тази учебна година да учат присъствено, но разполагат и с всякакви технически средства, за да преминат бързо в онлайн режим. При карантината стартирали веднага. Анкета сред родителите от началния етап, прогимназията и гимназията показала
100%
удовлетвореност
от обучението
Обучението е било синхронно.
“Всеки час бяхме в онлайн връзка лице в лице или само аудио според възможностите на учениците. Работата вървеше оперативно. Освен часове по седмично предписание имаше и много консултации с учениците. Родителски срещи в електронна среда. Тиймбилдинг на учителите.” Така преминават дните според заместник-директорката Полина Ангелова, която преподава информационни технологии.
Така резултатите на учениците от 30-о училище били над средните за страната и на изпитите след 7-и клас, и на матурите. Всяка класна стая в 30-о училище е оборудвана с проектор и с лаптоп за всеки учител. Wi-Fi има в цялото училище. В кабинетите по география, химия, биология и в актовата зала
има
мултимедиен
62-инчов
тъчскрийн
Между учениците и учителите има постоянна връзка. За малките са осигурени интерактивни дъски, разположени в класните им стаи. Има и преносими таблети. Когато учениците правят някакво задание или решават тест, лаптопите се вземат от специалното хранилище и после се връщат.
През следващата учебна година в 30-о училище “Братя Миладинови” ще бъде изграден STEM център. STEM (Science – Technology – Engineering – Mathematics) е обучение чрез методите на науката, технологиите, инженерството и математиката. Училището е
спечелило проект
за 300 000 лв.
на Министерството на образованието и науката. Центърът ще обхваща география, биология, химия, физика, математика и информационни технологии и ще бъде разположен на цял етаж.