След онлайн обучението в 23-о училище без слаби оценки на матурите
Супермодерен мултимедиен дисплей
чака учениците на 15 септември
Проектът “Образование 4.0” на вестник “24 часа” и VIVACOM, който стартира през 2018 г., изведе темата за трансформацията на класната стая в синхрон с революцията в дигиталните технологии. Като част от инициативата беше популяризирано използването на облачни платформи за обучение и споделяне на ресурси, правене на тестове и оценяването им онлайн и дистанционно, използване на електронен дневник, мултимедийни платформи за учебно съдържание като видеоуроци и други начини за по-ефективен учебен процес. Ползите и предимствата на дигитализацията се доказаха на практика по време на извънредното положение. Продължаваме да разказваме за пробивите при използване на технологиите в българското образование.
“Всички от випуск COVID-19 се справиха сполучливо на матурите, няма двойки. До 10 стотни е разликата от това, което са показали зрелостните изпити и вътрешното оценяване от дипломата по съответния предмет. Учителите заслужават голямо благодаря. Това е най-добрата атестация за училището.” Това казва Нина Чанева, директор на столичното 23-о средно училище “Фредерик Жолио-Кюри”, дни преди края на учебната година. Нейни възпитаници са 950 ученици.
Те са работили с желание, показали са дори по-добри резултати. Според учители имало ефект и от засиления контрол на родителите, останали вкъщи по принуда заради карантината.
“Принудени бяхме да произведем на практика това, което сме учили. За моето училище гарантирам, че обучението беше успешно”, казва Нина Чанева. И децата, и родителите знаели, че като започнат в 9 ч до 13,30 има часове. Всички учители били “на терен”. Нямало отсъстващи и заместващи. Направиха чудеса, няма как да не се представят добре, когато ги гледат 20-25 ученици и още толкова родители, коментира заместник-директорката Ваня Вълкова.
Учители виртуози в дигиталните технологии
помагали на
колеги с по-слаби
познания във
виртуалната
учителска стая
в следобедните часове.
“Пишехме домашни заедно с малките, споделяхме клипчета. Децата бяха много активни, хареса им. Някога ставаше претоварено. Беше ни трудно в началото, но и забавно и интересно и научихме много неща”, разказват началните учителки Параскева Петрова и Валя Стоянова.
Малко преди извънредното положение 23-о училище получило супермодерен мултимедиен дисплей по проект “Образование за утрешния ден” от Министерството на образованието и науката за дигитални компетентности на децата. Затова още не са се провеждали уроци с негова помощ. Устройството е подвижно и може да се премести навсякъде в голямото училище, което си има асансьор. Ще замества мултимедийните проектори. Дисплеят е с тъчскрийн и има писалка. “Ще служи по всички предмети, стига да има връзка с електронните учебници или самият учител да си е разработил учебен материал. Засега му се радваме отстрани. На 15 септември сигурно ще има записан график за ползването”, радва се Ваня Вълкова.
С устройството
интерактивните
уроци ще
оживеят
Учителите по различните предмети пък ще се координират, за да привлекат максимално интереса на децата по различните предмети. С мултимедийния дисплей може да се правят открити уроци и да се работи по метода “деца учат деца”, което всъщност означава един от друг учениците да се заразяват от направеното и да искат още и още материали, за да надграждат знанията си.
23-о училище “Фредерик Жолио-Кюри” е иновативно. Основната иновация е предприемачеството. Още в начален етап децата имат предмет “Иновативен свят”, който интегрира “Околен свят” и “Предприемачество и технологии”. Има също културология, която свързва предметите по изкуство, и дебати. Предприемачите от 8-и до 12-и клас обаче си имат специална смарт класна стая. Е-дъската е свързана с лаптопа на учителя и 26 таблета. Когато малките имат уроци по предприемачество, гостуват в смарт класната стая на големите.
Въпреки постиженията на онлайн обучението учители и ученици мечтаят на 15 септември дворът на 23-о училище да е пълен. Случи ли се грипна или дървена ваканция, всички вече имат готовност за бърза реакция - както с умения, така и с дисциплина.