“Интернет на нещата”, “Оператор на дрон” и “Емоционална интелигентност” сред 20-те нови предмета в иновативни училища
395 вече са такива, още 205 кандидатстват
“Интернет на нещата”, “Интерактивно програмиране”, “Оператор на дрон в зона на директна видимост”, “Етикет и ценности” и “Емоционална интелигентност и личностно развитие” са част от 20-ината нови учебни предмети, създанени в иновативните училища. Те имат собствена учебна програма и учебни материали.
Това стана ясно в четвъртък от анализ на Министерството на образованието и науката за програмата “Иновации в действие”.
В момента има 395 иновативни училища, а още 205 кандидатстват с проекти. 529 училища пък са участвали в обмен на иновативни практики само за 2 месеца.
Тези училища вече създавали свои мрежи, за да си обменят резултатите и добрите практики, обясни проф. Галин Цоков, директор на Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към Пловдивския университет.
Освен това учителите вече не просто преподавали, а ставали създатели на съдържание в рамките на новите учебни предмети.
“Одобрените проекти за иновации са възможност за изключение от общите правила. Това е възможност да се промени доминиращата култура в системата. Редица училища осъзнават, че подкрепа на иновациите и на креативните учители е предпоставка тези училища да бъдат по-добри, да провокират интереса за учене, да намерят специфичните подходи към всяко дете и да подобрят образователните резултати”, коментира министърът на образованието Красимир Вълчев. През следващите десетилетия системата щяла да се развива много по-добре, ако това става благодарение на енергията на иновативните и креативните учители и училища.
Министър Вълчев съобщи, че и през следващата учебна година се предвиждат средства, с които да се финансира оборудване на класни стаи и на лаборатории, които да позволят практическо обучение по природни науки.
Министър Красимир Вълчев, проф. Галин Цоков и Наталия Михалевска, шеф на дирекция “Образование на българите зад граница и училищна мрежа”, представят анализа на програмата “Иновации в действие”.