Само 21 000 шофьори ще плащат 400% по-скъпа застраховка

05.12.2019 23:00 Румяна Дeнчeва
Системата "Бонус -Малус" трябва да стимулира добрите водачи и да намали тежките катастрофи.

Битката между компаниите ще бъде за 80% добри водачи

Новият вариант на системата “Бонус-малус” е по-добър от предишния, заявиха от Асоциацията на застрахователите при обсъждане на проекта за наредба, обявен от Комисията за финансов надзор.

“Въвеждането на новата система за формиране на “Гражданска отговорност” няма да има директно отражение върху общото ниво на премийния приход на застрахователите. Намаленията на премиите при бонус само частично ще се компенсират от увеличението при малус”, гарантира председателят на управителния съвет на асоциацията Константин Велев.

Той нарече спекулация твърденията “за реки от пари” ще потекат към застрахователите след въвеждането на факторите за оскъпяване и поевтиняване.

Изчисленията на асоциацията сочат, че максимален бонус от 25% ще ползват 44,2% от общо 1,5 милиона при 3,5 млн. регистрирани моторни превозни средства.

В същото време пълното възможно оскъпяване от 400% би засегнало 0,6% от водачите, или около 21 000 души.

“Ние тези клиенти с 400% оскъпяване на полицата дори не ги искаме. Това е агресивен водач, рисков. Битката при застрахователите ще е за 80-те процента добри шофьори”, обясни изпълнителният директор на “Евроинс иншурънс груп” Кирил Бошов.

Според шефа на “Дженерали застраховане” Юри Копач размерът на ефективната средна премия ще продължи да пада. “Към юни по данни на Гаранционния фонд тя е била 281,27 лева за леките коли. През ноември тя е 278, 52 лв. и продължава да се понижава още преди внедряване на системата”, поясни той.

Основата за “Гражданска отговорност” ще се формира на база използваните и сега фактори - история на щетите при застрахователя, кубатура на двигателя на превозното средство, място на регистрация и ползване и възраст на водача. Следва коефициент, който се получава от нарушенията.

При влизането в сила на “Бонус-малус” всички водачи ще са с чисто досие и след първата година прилагане ще се трупат малус точки, обясниха представителите на компаниите.

Те определиха като удачно решението водещ при определяне на скалата да бъде водачът, тъй като отговорността за произшествия е негова.

Плановете на финансовия регулатор са системата да заработи от 2021 г., а през 2024 г. тя да се преразгледа изцяло на базата на натрупаната информация.

Други от От страната и света

Ето кои българи ще са на встъпването в длъжност на Тръмп

8 българи са потвърдили присъствието си на церемонията по встъпването в длъжност на президента Доналд Тръмп в понеделник чрез листата на Българският Конгрес на САЩ. В списъка са доц

Входът за столичния зоопарк се увеличава от 4 на 10 лева

Цените на билетите в столичния зоопарк се увеличават, реши Столичният общински съвет. Децата от 3 до 18 години ще плащат 5 лева за вход, вместо досегашните 2 лв

Гуцанов прие поста от Ивайло Иванов: Чест е да съм част от най-важното министерство

Борислав Гуцанов прие поста на министър на труда и социалната политика от досегашния служебен министър Ивайло Иванов на церемония в ресорното министерство

12-годишна от Монтана потърси лекар след употреба на канабис

Полицията разследва случай на притежание и употреба на наркотични вещества в Монтана. Инцидентът е свързан с 12-годишно момиче от квартал „Огоста", което потърсило медицинска помощ след употреба на

Мариан Бачев: Не съм фен на моноспектакъла, няма да работя сам в министерството на културата

"Г-н Бачев, това е най-трудното министерство на България, защото то обхваща страшно много сфери". С тези думи се обърна служебният министър на културата Найден Тодоров към своя колега Мариан Бачев

>