“Прозрачен” и “алтернатива” - думите, които политиците изхабиха в местните избори

10.02.2019 10:21 Паола Хюсеин
Агенцията е изработила шаржове за всяка от 15-те най-често използвани думи.

За 15-ата си годишнина

V+O Communication

преброи 15-те най-използвани

изрази в комуникацията

Прозрачен, алтернатива, визия, истински, статукво и уникален - тези 6 думи са използвани най-често от политиците по време на кампанията за местните избори.

Заедно с тях има още 9 думи - екосистема, ексклузивен, етичен, ивент, иновация, ключов играч, колаборация, проактивен и устойчив, навлезли в езика ни през последните години. Всички тези 15 думи обаче са на път да изгубят смисъла си заради прекомерната им употреба от пиари, журналисти, политици и общественици.

Тенденцията е забелязана от агенцията за стратегически комуникации V+O Communication след анкета сред 200 души, които работят в пиар и рекламни компании. Всички те са поканени да посочат трите най-преекспонирани думи в речта ни.

Откриват ги в достатъчно количество и в политическото говорене. Мониторинговата агенция Perceptika дори преброява колко често тези 15 думи влизат в устата на политиците по време на местните избори. Отговорът е - “прозрачен” (9989 пъти), “алтернатива” (7268 пъти), “визия” (5207 пъти), “истински” (5169 пъти), “статукво” (1621 пъти), “уникален” (1415 пъти).

Резултатите се превръщат в основа на дигиталната кампания “Думите имат сила”, с която V+O Communication ще отбележат 15-ия си рожден ден. Правят го не само защото всекидневната им работа е свързана с писане и общуване, а и за да насочат вниманието върху верния подбор на думите, техния смисъл и сила за създаване на правилна комуникация.

“Думите са в сърцето на общуването. Всяка дума носи енергия. Превръщането на някои от тях в модерни, прекомерната им употреба и пришиването им в неправилен контекст ги изхабява и обезсмисля.

“Изхабените”

думи внасят

само шум, но не

и стойност

Това ни пречи. Затова си пожелавам всички, които се занимаваме с комуникация, да подбираме внимателно и с грижа думите. Само тогава една история става интересна и достоверна, а това не излиза от мода. Същото мнение споделиха много колеги от гилдията и журналисти”, казва Светлана Савова, управляващ директор на V+O Communication България.

“За да повдигнем темата за изхабените думи, избрахме леко самоироничен подход. Съвместно с Китодар Тодоров създадохме видео, в което обогатихме класическия текст на разказа на Иван Вазов “Една българка” с 15-те най-застрашени думи. Ефектът, разбира се, е трагикомичен”, разказва Яворка Петрова, пиар директор на V+O Communication.

Ето оригинала на Вазов:

“Нощта вече покриваше с тъмното си було Черепишкия манастир. Клисурата на Искъра мълчеше плахо под тъмното небе; реката монотонно и жаловито шумтеше в дола и се губеше с глух тътен в завоя между високо надвесени скали.”

Ето и обогатения с модерни, но нищо незначещи думички текст:

“Уникалната нощ ексклузивно покриваше с тъмната си визия ексклузивния Черепишки манастир. Екосистемата на Искъра мълчеше етично и без алтернатива под устойчиво тъмното небе; реката провокативно, монотонно и в колаборация с жаловито шумтеше в проактивния дол, като ексклузивно се губеше с креативен тътен в ключовия завой между уникално високо надвесените, устойчиви скали (с визия).”

Кампанията на V+O Communication ще продължи 15 седмици и ще се развива в социалните мрежи. Всяка седмица агенцията ще представя по една от тези 15 “златни” думи с нейното значение от тълковния речник, придружено с карикатура.

КОЯ Е АГЕНЦИЯТА

Агенцията за стратегически комуникации V+O Communication има офиси в 9 държави в Югоизточна Европа.

Компанията е създадена в Гърция през 2000 г., а България е вторият пазар, на който стъпва през 2004 г. 60% от клиентите на българския клон са негови партньори и до днес.

V+O Communication е първата агенция у нас, която създава стратегията и управлява комуникационен проект на Bayer на 17 пазара по целия свят. Клиентите на агенцията са от всички сектори на икономиката: Arco Vara, Coca-Cola Hellenic Bottling Company, The Coca-Cola Company, ЕКОПАК, Experian, Cargotec, Intertek, SONY, Solytron, HTC, CAT, SoftOne, Sanofi, Yazaki, Amway, Европейска банка за възстановяване и развитие, Българска аутсорсинг асоциация (отскоро преименувана на AIBEST) и др.

Други от От страната и света

Учат третокласници в Бургас как се ползват белезници, жилетки и палки и как се свалят отпечатъци

Националната програма "Детско полицейско управление" е по инициатива на МВР 16 училища в Бургас си имат детски полицейски управления, в които третокласници усвояват важни житейски уроци

На червен сигнал май товарен влак на БДЖ удари частен - уволнения и поискани оставки след 2-ма мъртви и 6 ранени (Обзор)

От МВР допускат грешка на служител на държавната железница Премиерът Главчев отстрани зам.-министър по предложение на транспортния министър Стоянова, която настоя шефовете на НКЖИ и на "БДЖ - Товарни

Външно: Приветстваме новините за споразумението между Израел и "Хамас"

България приветства новините относно споразумението за прекратяване на огъня и освобождаване на заложници, приветствайки неуморните усилия на Египет, Катар и Съединените щати

Кабинетът разписан за пълен мандат, до края на тази година сменя всички регулатори (Обзор)

С обещание за дружба с президента Не е максимално желаното, но е политически възможното, обяви Росен Желязков Доган подписа само приложение, че осигурява парламентарна подкрепа 105-ото правителство

Сарафов и.ф. главен прокурор до юли, но този ВСС няма да избира тримата големи (Обзор)

Не мина идеята да се забрани на изпълняващия функциите да се кандидатира за титуляр на поста, т.е. при нов ВСС и Борислав Сарафов (ако още е и.ф.) може да се кандидатира за обвинител №1 Подписът на

>