Битката ЦСКА - “Левски” се пренесе от терена под земята

11.04.2025 21:30 Едуард Папазян
Феновете на ЦСКА си имат вече спирка, макар и на наземния транспорт. Но искат и метростанция.
Работите по разширяването на третата подземна линия в София близо до стадион “Георги Аспарухов” вървят с пълна сила. Там някъде ще е и едноименната метростанция. СНИМКИ: ЙОРДАН СИМЕОНОВ

Цесекарите си имат метространция в... Токио

След като видяха, че на терена футболната битка между така наречените столично-национални грандове “Левски” и ЦСКА предизвиква мижави емоции, феновете на двата отбора я прехвърлиха под земята.

А именно - “червените” искат проектираната спирка на разширението на линия 3 на метро между булевардите “Шипченски проход” и “Асен Йорданов” да се казва “ЦСКА”. Според първоначалното решение тя трябва да бъде кръстена именно “Шипченски проход”. Между другото, спирката на наземния транспорт се казва именно “СК ЦСКА”.

Тук прозира елементарна запалянковска ревност - беше решено друга от станциите на същата линия да се казва “Георги Аспарухов”. А футболистът е легенда на “Левски” и именно на него е кръстен клубният стадионя̀ близо до който в момента се копае за разширението на третата линия.

Един вид, как така левскарите ще си имат спирка, даже спирка и половина, защото в името на една друга - “Национален стадион “Васил Левски”, присъства името на националния герой, на когото е кръстен “синият” клуб, а цесекарите ще останат капо?

Явно този “червен” гняв предизвика определени опасения у кмета Васил Терзиев. Той върна на общинските съветници за преразглеждане решението за имената на бъдещите метростанции.

Но в крайна сметка това е буря в чаша вода. Никой от пътуващите в метрото не се интересува от имената на станциите, стига предлаганата услуга да е читава. Като пътувал много по света, особено в Европа, съм виждал примери и в двете посоки. Например единствените две спирки в Лондон, кръстени на отбори, са “Арсенал” и “Уест Хем”, но останалите не мрънкат. Да не говорим, че в Париж една все още се казва “Сталинград”, ама никой не протестира.

И все пак цесекарите си имат своя метростанция. Една от спирките в токийското метро се казва “Камата”...

Работите по разширяването на третата подземна линия в София близо до стадион “Георги Аспарухов” вървят с пълна сила. Там някъде ще е и едноименната метростанция.

Други от Анализи

Борисов и Пеевски умно прескочиха зимата

Реалистичен анализ на текущата революция Правителството падна и народът пак победи, но като гледам как ликуват лидерите на ПП-ДБ, страх ме е пак да не останат с пръст в устата

Докъде ще ескалира конфликтът между САЩ и Венецуела?

Доналд Тръмп твърди, че акциите му срещу Венецуела са насочени срещу трафика на наркотици. Но големите запаси от петрол и дългогодишните проблеми с демокрацията в страната допринасят за ескалиращия

Гръцкият дух на Зорбас води страната към лидерство в ЕС

"Добре де, Зорбас – казах, за да го разпаля, – добре де, ама Господ не те пита какво си ял, а те пита какво си сторил!". Тази житейска мъдрост на гръцки писател и философ Никос Казандзакис е морален

Андрей Райчев: "Разграждане" е новата модерна дума след "изчегъртване", ще гласуват над 3 млн.

Трудно ще е съгласието по позитивния дневен ред, защото проблемите на съдената система не се решават бързо, смята Боряна Димитрова Над 3 млн. ще са хората, които ще гласуват, вярвам, че даже ще са 3

Преди 3 г. ГЕРБ предложи проф. Габровски за премиер, но не събра кворум. Сега няма да прави такива опити

На 12 декември 2022 г. в дневния ред на България точка първа е проектокабинет начело с неврохирурга проф. д-р Николай Габровски, излъчен с мандата на ГЕРБ

>