Владимир Тодоров: Всяка година 25-30 деца загиват при катастрофи

03.04.2025 08:30

Всяка година 25-30 деца загиват при катастрофи и една класна стая остава празна. Това коментира в „Денят започва" Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи по повод тежкия пътен инцидент в Плевенско, при който загина 12-годишното момиче Сияна.

„Ако ме поканите на 3 януари 2026 година, ще ви дам едни цифри, които ще са следните – през 2025 година в България при катастрофи ще загинат около 25 деца. Сега сме още април, има още 8 месеца, но за съжаление до края на годината вероятно ще загинат още 20 деца. Всяка година 25-30 български деца остават по пътищата. Една класна стая остава празна. За съжаление това е едно устойчиво положение, което не се е променило през години – през последните 10 години всяка година по 25-30 деца умират без да има тенденция за намаляване на броя им", заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Според него у нас е сбъркана концепцията за нашата безопасност. Пътната безопасност е комплекс от фактори – на първо място инфраструктурата, високата скорост, състоянието на автопарка, състоянието на подготовка на младите водачи, политиката на пътна полиция, законодателството.

„Но ние сега говорим само за инфраструктура, защото най-вероятно в този случай има проблем в инфраструктурата. Пътна полиция е подавала сигнали многократно. Те извадиха статистика, че за 5 години там има 30 катастрофи с 5 загинали, тоест имаме повтаряемост. Има безброй пътни участъци, които са в подобно положение. Ние говорим, че при всеки дъжд на АМ „Тракия" поради аквапланинг се обръщат коли. Говорим, че на кръговото при Банкя стават всяка седмица катастрофи, говорим, че на кръговото на Драгичево стават всяка седмица катастрофи. Защо пътната агенция не взима мерки? Първо, през последните 3 години финансирането на пътната агенция е изключително ограничено, второ, там има голямо текучество – през 6 месеца се сменя ръководството. Третият много важен въпрос е, че в държавата има 36-40 критични участъка, така наречените черни точки. КАТ ги знае, общините, всички ги знаят, но нямаме план и подготовка – тази година ще оправим 3 или 4", обясни Владимир Тодоров.

70% от децата, които загиват при катастрофи у нас, са пътници в превозните средства и не са били обезопасени

Когато някой е хванат да шофира пиян или дрогиран, присъдата трябва да бъде ефективна, категоричен е Владимир Тодоров.

Други от От страната и света

Преодоляването на стълби вече не е проблем за инвалидните колички

Пловдивската "Добролетие" има мисия - да подобри живота на най-уязвимите Преодоляването на стълби вече не е проблем за хората в инвалидни колички благодарение на стълбищните катерачи

Росен Желязков ще участва в срещата на върха на държавите по Източния фланг

Министър-председателят Росен Желязков ще вземе участие в първата среща на върха на Източния фланг, която ще се проведе на 16 декември 2025 година. Това съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет

Определиха изпълнителите за трите обособени позиции за пътнически жп превози

Либерализацията в сектора на пътническите железопътни превози със сигурност ще продължи. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията в оставка Гроздан Караджов в предаването „Лице

Цветелина Пенева, ЦИК: За читави промени в Изборния кодекс трябва консенсус между партиите, не става за няколко месеца

За читави промени в Изборния кодекс трябва консенсус между партиите, не може такива промени да се правят за няколко месеца. Това каза пред БНТ зам.-шефката на обществения съвет към ЦИК Цветелина

Забогатяваме по-бързо от Западна Европа, но сме на 30% от благосъстоянието там

Хората да бъдат поощрени да открият акции и облигации, съветват експертите на UniCredit в последното си изследване У нас обсъждат държавни ценни книжа за граждани през борсата и мултифондов модел при

>