Българските потребители все по-често са изправени пред риска от консумация на фалшиви и съмнителни по произход хранителни продукти

15.03.2025 14:48

Платформата на Сдружение "За достъпна и качествена храна" не спира да получава сигнали от граждани за продукти със заблуждаващи етикети, съмнителен състав и липса на адекватен контрол върху качеството. Така българските потребители са все по-често изправени пред риска от консумация на фалшиви и съмнителни по произход хранителни продукти, съобщава Сдружението на Световния ден на правата на потребителите, който се отбелязва днес.

"Недопустимо е в България да се продават храни със съмнителен произход или подвеждащи етикети, които заблуждават потребителите за състава и качеството на продукта. Пазарът трябва да бъде защитено място, а не територия за печалба на нечестни търговци за сметка на здравето на хората", заяви инж. д-р Андрей Велчев, председател на Сдружението.

Като членове на SAFE – най-голямата европейска организация, ангажирана с безопасността и качеството на храните, Сдружението "За достъпна и качествена храна" настоява за по-сериозен контрол от страна на институциите и работи в тясно сътрудничество с международни партньори за разкриване и предотвратяване на измами в хранителната индустрия.

Организацията отбелязва, че днешният ден е възможност да подчертаем колко е важно основните права на потребителите да бъдат спазвани и защитени. Темата на Световния ден на правата на потребителите през 2025 г. е "Справедлив преход към устойчив начин на живот", което поставя акцент върху осигуряването на по-добро бъдеще чрез отговорно потребление, заяви още инж. д-р Велчев.

Сдружение "За достъпна и качествена храна" работи в тясно партньорство с българските институции и активно съдейства за по-ефективен контрол върху пазара на храни в страната. то призовава потребителите да бъдат активни, да търсят правата си и да сигнализират за нередности, защото информираният потребител е защитен потребител.

В интервю за БТА председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова каза, че през 2024 година в КЗП са получени 27 549 жалби и сигнали от граждани. В по-голямата си част те касаят права на потребителите при покупка на определени видове продукти от интернет сайтове, рекламации на стоки, сключени договори с мобилни оператори, оплаквания, свързани с услуги, предоставяни от банки или във връзка с договори за т.нар. "бързи кредити", презентации по домовете или в хотели с цел закупуване на стоки и др.

Най-много от жалбите до Европейския потребителски център в България (ЕПЦ) в последната година са свързани с проблеми с връщането на стоки, закупени онлайн, каза в интервю за БТА директорът на центъра Соня Спасова.

Други от От страната и света

Арестуваха кмета на Истанбул - само той може да свали Ердоган (Обзор)

Акцията срещу Имамоглу е дни преди партията му да си избере кандидат за президент Кметът на Истанбул Екрем Имамоглу беше арестуван в сряда сутринта по обвинения в корупция и тероризъм

Палестинското посолство поднесе съболезнования за убития българин в Газа

Посолството на Държавата Палестина в България изразява дълбоки съболезнования на семейството на българския служител в ООН, както и на правителството и приятелския български народ

Израелският посланик изрази прискърбие за смъртта на българина в Газа

Израел изразява своето прискърбие по повод смъртта на българския гражданин, служител на ООН, днес в ивицата Газа, заяви днес израелският посланик в София Йоси-Леви Сфари

Незаконните сметища в София вече са 280, а общината иска по-строги мерки за нарушителите (Обзор)

Предлагат да се криминализира незаконното депониране Екоминистерството проверява завода за боклук. Някой е подвел министъра - няма проблем, уверява кметът Васил Терзиев Незаконните сметища в София

4-ма президенти (двама лично) за “патриарха” Желев, а Първанов седна сред стари седесари (Обзор)

Почетоха 90-годишнината на първия ни президент след 1989 г. В 65-а аудитория на СУ Росен Плевнелиев си спомни как е слушал гласа му на легендарния митинг на "Цариградско шосе" Патриархът на