Защо Япония не се интересува от електрически автомобили?

18.01.2025 20:06
Зареждане на електромобили с ток

Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите страни в света. Това в действителност е така, но само няколко дни, прекарани в страната на изгряващото слънце, са достатъчни, за да бъде потвърден друг неоспорим факт - японците страдат от известна степен на мизонеизъм (страх от новото и непознатото - бел. ред.) С други думи, те не винаги приветстват промените с отворени обятия, пише испанското издание на "Бизнес инсайдър".

Обстоятелство, което, както твърдят много експерти, изглежда, се сблъсква директно с визията, която хора като Илон Мъск имат за бъдещето на транспорта. В Япония широката публика не приема еднозначно електрическите автомобили и това поражда хипотезата, че интеграцията им на най-вероятно пазара ще е бавен процес, предава БТА.

Електрически автомобили в Япония

Ако има нещо, което характеризира японците, то е, че те отстояват позицията си за почти всяко нещо. Следователно може да се очаква, че когато става въпрос за електрически автомобили, имат собствено виждане по въпроса. Въпреки че тези видове превозни средства стават все по-популярни по света, благодарение и на натиска на Илон Мъск, това не важи за Япония.

Азиатската страна винаги е била в челните редици на автомобилната индустрия. Доказателство за това е, че популярната "Тойота Приус" (Toyota Prius) беше пусната там в края на 90-те години. Оттогава хибридните модели постепенно се наложиха, до такава степен, че през 2023 г. за първи път изпревариха бензиновите автомобили.

Според данни на Блумбърг тази година в страната е постигнат крайъгълен камък: повече от половината от продадените автомобили са хибриди – 55 на сто. Бензиновите превозни средства, от друга страна, са само 36 на сто от продажбите. Значително малък пазарен дял в сравнение с обичайното до този момент.

Какво се случва вместо това с електрическите превозни средства? Явно японците продължават да не са убедени в целесъобразността на употребата им, както показват статистическите данни, отбелязва "Бизнес инсайдър". През 2022 г. са продадени около 59 000 нови автомобила от този тип, което означава едва 1,7 на сто от общия вътрешен пазар. Доста под това, което обикновено се случва в други страни.

Доста песимистична прогноза

Прогнозите на експертите за бъдещето не предполагат промяна на тенденцията в Япония през идните години. Те твърдят, че до 2030 г. се очаква 67,1 на сто от автомобилите продавани в Япония, да продължат да бъдат хибриди, като бензиновите автомобили все още ще имат пазарен дял от 20 на сто.

Това е доказателство, че в сравнение с това, което се случва в Европа, САЩ, включително и Китай, в Япония мрежата от станции за зареждане на електрически превозни средства е много по-слабо развита, да не говорим за това, че местното производство, което е от съществено значение, имайки предвид патриотичните вкусове на японците, остава фокусирано основно върху хибридите.

Други от От страната и света

До 2500 евро и затвор за безразсъдни водачи на е-тротинетки в Европа, у нас може и 10 лв. - като за колело

7 страни забраниха слушалки, докато се карат скутери До 2500 евро глоба и дори затвор - това предвиждат наказанията за безразсъдните шофьори на електрически тротинетки в някои страни в Европейския

Директор на училище в Сандански си направи колекция от иззети вейпове на ученици

Директор на училище в Сандански си направи колекция от иззети вейпове на ученици. Емил Терзийски конфискува забранените за ползване от деца устройства и ги конфискува

Надежда Йорданова: ДБ нямаше да влезем самостоятелно в управление с ГЕРБ-СДС

От „Демократична България" не са имали намерение да влизат самостоятелно в управление с ГЕРБ-СДС. Това каза депутатът от „Продължаваме Промяната-Демократична България" Надежда Йорданова в предаването

Комисията за финансов надзор пусна анкета за оценка на напредъка по въвеждане на еврото

Комисията за финансов надзор (КФН) предоставя на вниманието на всички свои поднадзорни лица анкета с цел определяне напредъка по въвеждане на еврото в небанковия финансов сектор

Николай Василев: Трябва да поискаме конвергентен доклад за влизане в еврозоната

"Трябва сега да поискаме конвергентен доклад за влизане в еврозоната. Това трябваше да стане още през лятото на 2021 г., както и през всяка от годините след 2009 г

>