Ваня Григорова: Оставането на нощния градски транспорт е политиканстване на гърба на шофьорите

16.01.2025 12:17 Елица Чупарова
Ваня Григорова и общински съветници от групата на БСП.
Григорова показа кадри от празните нощни автобуси.

Васил Терзиев е вреден човек и пречи на развитието на транспорта. Еднолично го саботира, докато по студията се жалва от икономическото мнозинство. Искането за оставане на нощния градски транспорт е политиканстване на гърба на шофьорите, защото тази услуга е недоносеното дете на „Спаси София". Разбирам нежеланието на родителя да признае, че детето му има недъзи, но докато не го признае, детото не може да бъде излекувано.

Това каза Ваня Григорова на брифинг в отговор на обвинения на общинските съветници от ПП-ДБ-СС.

„Както вече разясних, искането ми не е за спирането на целия нощен транспорт. Това категорично не е вярно. Искането ми е да бъдат спрени 2 от линиите- N3 и N4, защото не се използват и ограничаване на другите две линии до курсове в петък и събота, когато всъщност има пътници по тях. Истината е, че си мечтая за още 10 нощни линии и въвеждане на безплатен градски транспорт, което е демонстрация на пълна последоствателност от моя страна, но не мога да пренебрегна факта, че няма достатъчно шофьори и коли. Като представител на синдикат бях в комисията, когато решението за връщането на нощния транспорт беше взето и изразих всичко това. Трябваше след 1 година да представят анализ на услугата, но не го направиха те, направих го аз и данните са еднозначни", обясни Григорова.

Тя показа и кадри от видеонаблюдението в автобус от линия N1, на които се виждат средно по трима човек в различни времеви интервали.

„Автобусите се движат празни от 23:30 до 04:00 ч., докато през деня се режат линии. По разписание има коли, които не минават, защото има недостиг. Лишаваме хиляди от превоз през деня, за да удовлетворим нуждата на около 50 човека през нощта", обясни Григорова.

„Надявам се, че колегите общински съветници ще разберат, че това изтощаване на работниците в авто и електротранспорта не може да продължава вечно и ще подкрепят доклада. Ние няма да размятаме 400 жалби, а пред общината ще има 1000 човека от сектора на градския транспорт, които ще им кажат, че това не може да продължава така", каза още тя.

„Истина е, че гласувахме и приехме да бъдат дадени 15 млн. лв. за подобряване на условията на труд в транспортните дружества, но те не са осигурени, защото договорите не са подписани. Настоящето ръководството на общината не желаеше да изплаща бонуси от тази година, а от следващата, за да има аргументи, че ще дадем средства и ще спрем разговорите за повишаване на заплатите. Няма как обаче да привлечем водачи и сервизни работници с обещания пред медиите. Необходимо е да си изпълняваме ангажиментите", каза и общинската съветничка от ГЕРБ-СДС Екатерина Йорданова.

Други от От страната и света

Кола се вряза в протестиращи студенти в Белград, момиче е тежко ранено

Студентка от Юридическия факултет към Белградския университет бе тежко ранена днес, след като автомобил се вряза в протестиращи студенти в Белград, съобщи сръбската национална телевизия РТС

Теменужка Петкова: Ще положим всички усилия България да има отново стабилни публични финанси

Ще положим всички усилия България да има отново стабилни публични финанси, заяви министърът на финансите Теменужка Петкова при встъпването си в длъжност днес, съобщават от Министерството на финансите

Павлина Панова: КС няма да решава други дела преди да се произнесем по изборния процес

Преди да се произнесем по изборния процес, КС няма да решава други дела. Това заяви съдия Павлина Панова, председател на Конституционния съд, като уточни

Две изложби представят в Русе творби на модерното и съвременно европейско изкуство

Румънският куратор Дан Тудор Труйка представи тази вечер в Художествената галерия в Русе две изложби - Седмото издание на Международно биенале „Данубиан" и самостоятелната изложба на Владимир Паун

Гроздан Караджов пое поста на министър на транспорта и съобщенията от Красимира Стоянова

В Български държавни железници и Национална компания „Железопътна инфраструктура" има проблеми, затова ще работим сериозно по отношение на безопасността в железопътния транспорт

>