Отборът на Alessa - стотици Алеси, които са секси, но в удобни дрехи

30.12.2024 08:00 Деляна Къркеланова
Днес екипът на Alessa наброява около 80 висококвалифицирани кадри, а още около 300 подизпълнители работят върху изработката на дрехите, обувките и аксесоарите.
Мая (вляво) и Мими започват бизнеса с минимални спестявания, но силната им страст към модата превръща мечтата им в един от най-разпознаваемите у нас брандове.

Сестрите Мими и Мая предлагат на клиентките си само облекла, които те биха носили

 Започват бизнеса с минимални спестявания, но силната им страст към модата превръща мечтата им в един от най-разпознаваемите брандове у нас и в още 26 държави

В живота на всяка млада жена има моменти, които оставят трайни следи и формират нейната идентичност. За Мими Ненкова - съосновател на Alessa, тези моменти започват още в детството ѝ, когато тя открива своята страст към модата и личния стил. Всеки ден, в който прекарва часове пред огледалото, експериментирайки с различни съчетания на дрехи, я приближава с още една крачка към създаването на един от най-успешните модни брандове у нас.

След като завършва Университета за национално и световно стопанство в София, тя решава да превърне своята страст в реалност и създава марката Alessa. Проектът започва с минимални спестявания и малък екип, част от който е и нейната сестра – Мая Топчиева.

“В началото това ми се струваше като нещо почти

непостижимо

и дори не смеех да споделя мечтата си на глас. Но с времето амбицията ми прерасна в истинска обсебеност и бях решена на всяка цена да превърна тази идея в реалност.

Предложих на Мая да стартираме заедно. Разполагахме с минимални спестявания, които едва ни стигаха, но трябваше да започнем с нещо”, разказва Ненкова. Днес екипът, който създава красотите на Alessa, наброява около 80 висококвалифицирани кадри, а още около 300 подизпълнители работят върху изработката на дрехите, обувките и аксесоарите.

За да стигнат дотук обаче, двете сестри се сблъскват с редица предизвикателства, но най-голямото са негативните коментари от хората около тях. Мнозина не вярвали, че бизнесът ще успее, но това само подхранвало мотивацията у младите предприемачки.

Двете използвали критиките като гориво за своите усилия и доказали, че могат да постигнат успех въпреки всички пречки. И днес са горди повече от всякога.

“Имаме доверието на близо 200 000

редовни и лоялни клиентки,

които ни подкрепят вече цели 12 години. А това, което ни отличава, е, че всяка дреха е създадена с внимание и лична грижа – все едно я правим за себе си”, казва Мими Ненкова. Самата тя споделя, че от 12 години двете със сестра ѝ не са обличали дреха, различна от Alessa. Именно така успяват да се уверят, че всяко изделие отговаря на техните лични стандарти и е точно това, което самите те искат да носят.

Именно заради усилията на Ненкова като единствен дизайнер на бранда и непрекъснатия ѝ стремеж към съвършенство тя заслужи награда от конкурса за най-добра българска фирма на Fibank (Първа инвестиционна банка) в края на ноември. Тя получи и пълна стипендия за националната менторска програма за жени предприемачи на “Менторите БГ”, подкрепяна от “Смарт Лейди” на Fibank.  

Въпреки че основният фокус на Alessa е българският пазар, марката изпраща пратки до 26 държави по целия свят. И все пак най-важната аудитория за тях остават родните клиенти.

Какво ги отличава от останалите модни брандове на пазара? Дрехите им са едновременно  секси и изключително практични за носене.

“Всичко, което създаваме, е вдъхновено от моя личен стил и от това, което самата аз с удоволствие бих носила. Най-голямото ми вдъхновение е фактът, че толкова много дами виждат себе си в нашите модели и избират Alessa, за да изразят своята уникалност и стил”, горда е съоснователката Мими.

Не се определят като иновативни, когато става въпрос за стила, защото тяхната идея е да бъдат по-скоро вечни,

създавайки модели, които подчертават

женската красота и увереност

Наблюденията им показали, че в опита си да бъдат иновативни много модни компании пропускат тази част и създават визии, които трудно се приемат, не са носими и не създават това “уау усещане”, което предлагат от Alessa.

А какво стои зад този успех? Знания, умения и характер, убедена е Ненкова. Тя твърди, че трябва да си вярваш силно, да правиш саможертви и да не се предаваш пред трудностите, за да успееш да се превърнеш в едни от най-успешните бизнеси у нас.

Пробваш ли веднъж,

те печелят завинаги

Стремежът на Мими и Мая е, когато клиент им се довери, да го спечелят завинаги. Затова и Alessa е единственият моден бранд, предлагащ толкова безрискови условия на клиентите.  Например безплатна доставка, напълно безпроблемно връщане, гаранция, че дрехите ще изглеждат още по-добре на живо, както и доживотен срок за връщане и замяна. Сестрите не намират риск за бизнеса си в тези “бонуси” на своите клиенти.

“Вече сме сигурни, че когато удържаш обещанията си, нашите Алеси са щастливи и го оценяват, връщайки се отново и отново. Да, понякога допускаме грешки, но винаги се опитваме да ги поправим мигновено, често загърбвайки “бизнес” интереси в полза на клиента”, казват основателките на модния бранд. 

Други от От страната и света

Идея! До 2 чаши алкохол на летищата в Европа

Авиокомпания иска да ограничи пияните пътници по време на полет Край на безразборното пиене по време на полет или престой на европейско летище. За това настоява нискотарифната авиокомпания “Райънеър”

Курсът на еврото е под прага от 1,03 долара

Курсът на еврото днес е под прага от 1,03 долара, съобщиха германски финансови издания. В междубанковата търговия във Франкфурт тази сутрин единната европейска валута се котираше за 1

Тежка челна катастрофа между кола и камион на околовръстното край Чепинци

Тежка челна катастрофа е станала на околовръстното в София тази сутрин, стана ясно от кадри в социалните мрежи.  Инцидентът се е случил на разклона за Чепинци. Ударили са се камион и кола

Кметът на район "Кремиковци": Няма опасност от радиация след влаковата катастрофа

„Появи се информация, че вследствие на това, че в едната влакова композиция е превозвала скрап има опасност от радиация при изгаряне на скрапта, но няма никакво замърсяване на въздуха"

Община Русе започва набирането на проектни предложения по Програма „Култура“ за 2025 г.

Община Русе обявява конкурс за финансиране на проектни предложения в областта на изкуствата и културата по Програма „Култура" за настоящата 2025 г. Крайният срок за кандидатстване е 17 февруари

>