Местните потребители и чуждестранни компании се възползват от нарастващата външна търговия на Китай
За осем поредни месеца обемът на китайския стокообмен с чужбина отчита ръст, което засилва очакванията следващата година възходящата тенденция да продължи.
Според статистически данни, през първите 11 месеца стокообменът на Китай с чужбина е достигнали 39,79 трилиона юана, което е увеличение с 4,9% на годишна база. Износът се е увеличил с 6,7%, а вносът – с 2,4%.
В момента светът преживява сериозни геополитически конфликти, засилва се търговският протекционизъм. По време на срещата с представители на основните глобални финансово-икономически организации китайският председател Си Дзинпин заяви, че пред международната общност стои въпросът как да се насърчи силен и устойчив растеж на глобалната икономика. Като важна част от китайската икономика, външната търговия със своята гъвкавост и добро представяне отговаря на „глобалния въпрос" и потвърждава, че Китай е изпълнен с увереност в реализиране на целта за тазгодишния си растеж и ще продължи да бъде най-големия двигател за световния.
Китайската външна търговия се увеличава по обем, а структурата ѝ се оптимизира. През първите 11 месеца износът на електроника е бил на стойност 13,7 трилиона юана, които заемат близо 60% от продуктите за износ. Износът за страните, участващи в инициативата „Един пояс, един път", е бил на стойност 18,74 трилиона юана, което е увеличение с 6% на годишна база, а вносът – 8,22 трилиона юана или ръст от 3,4%.
Партньорите на Китай във външната търговия се разширяват непрекъснато, така че потребителите в страната имат по-голям избор, а компаниите на различни страни се възползват от нарастващи възможности, които предоставя китайският пазар.