Над 28 000 деветокласници решаваха онлайн тест по природни науки

14.10.2024 15:01
Галин Цоков провери готовността за предстоящата проверка във великотърновската Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Ангел Попов" Снимка: МОН

28 110 деветокласници решаваха изцяло онлайн тест по природни науки в първия ден от изследването на уменията на учениците в тази област.

Проверката започна в 8.00 часа и протече безпроблемно в близо 800 държавни, общински и частни общообразователни училища, като до момента в Министерството на образованието и науката не са постъпвали сигнали за технически проблеми, посочват от министерството.

Утре (15 октомври) ще се състои втората част от измерването, в която се очаква да се включат останалата част от деветокласниците.

За първи път цял випуск се явява на тест, който се провежда изцяло на електронни устройства. За тази цел МОН създаде необходимата организация за безпрепятствено протичане на изследването. На първо място бяха определени две дати за провеждане на теста, като училищата имаха възможност да разпределят учениците на две групи. Освен това още миналата седмица платформите за работа бяха отворени и достъпни, за да могат деветокласниците да влизат в тях и да се запознаят както с функциите, така и с примерните задачи.

Тестовете за измерването на уменията по природни науки са в два варианта за различните дни. Всеки ученик достъпва чрез edu.mon.bg акаунта си или чрез уникален QR код, генериран за неговото устройство и потвърдено от учителя-наблюдател.

Тестът се състои от три части - по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.

Всяка част от теста включва до 10 задачи/казуса с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполага с 30 минути, като до приключването ѝ може да се връща и да променя отговорите си. Веднъж потвърдил приключването на работата си по съответната част, той започва с решаване на следващата част и не може да се връща към предишната.

Резултатите от измерването могат да бъдат вписани като текуща оценка и да заместят провеждането на входно равнище по съответния предмет. Това се случва по преценка на преподаващия учител и по желание не ученика.

Сегашното изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типа задачи и средата се доближават до тези в международното проучване.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>