За 220 работни дни ще подменят 820 метра от тръбата за отпадни води на Варна

15.08.2024 21:07 Надежда Алексиева
Кметът Благомир Коцев се запозна на място с подготовката на тръбата за полагането на дъното на езерото.

Почти 22 млн. лв. ще струва ремонтът на тръбопровода под Варненското езеро. Парите са осигурени от държавния бюджет  . Кметът на Варна Благомир Коцев лично направи оглед на площадката, от която започват строителните дейности.

"С реализацията на този проект напълно ще бъде решен въпросът с тръбата под езерото", каза Коцев.
Проблемът с отвеждането на отпадните води през Варненското езеро започна през август 2019-а, когато минаващ кораб скъса тръбата с котвата си, тъй-като тя не е била поставена на 3 м под морското дъно, както е било по проект.

Последвалият ремонт не реши проблема в дългосрочен план, а в момента се водят дела срещу фирмата изпълнител.

Дейностите стартираха през август и се очаква да приключат в началото на 2025-а. В продължение на повече от 220 работни дни предстои да бъдат подменени около 820 метра от тръбата за отпадни води, като тя ще бъде положена на 4 метра под дъното на езерото.

Тръбата вече е доставена и се заварява на място. Тя е изработена от полиетилен с висока плътност и има значително по-добри механични показатели в сравнение с авариралата.

Със завършването на дейностите тя ще се свърже с пречиствателната станция в село Тополи.

Тръбата ще бъде укрепена допълнително с т.нар. бетонови матраци, за да бъде защитена от преминаващите кораби.

"Полагането на новия тръбопровод в езерото ще реши окончателно проблема с безопасния пренос на отпадни води. През годините имаше инциденти, свързани със спукването на тръбопровода и изтичането на отпадни води.

Този път тръбата е от по-висок клас, ще бъде положена по-дълбоко и ще бъде много по-добре защитена от механични увреждания. Всичко това понижава до минимум риска от бъдещи екокризи в района", заяви по време на огледа кметът Благомир Коцев.

Това е последната фаза по удълбочаването на Варненското езеро, след нея каналът ще бъде с дълбочина 13,5 м, така много по-големи кораби ще могат да влизат към пристанищата вътре в езерото.  Експерти от РЗИ ще вземат редовни проби.

Други от От страната и света

Защо Япония не се интересува от електрически автомобили?

Повечето хора възприемат Япония като една от най-технологично напредналите страни в света. Това в действителност е така, но само няколко дни, прекарани в страната на изгряващото слънце, са достатъчни

Надежда Йорданова: ДБ нямаше да влезем самостоятелно в управление с ГЕРБ-СДС

От „Демократична България" не са имали намерение да влизат самостоятелно в управление с ГЕРБ-СДС. Това каза депутатът от „Продължаваме Промяната-Демократична България" Надежда Йорданова в предаването

Комисията за финансов надзор пусна анкета за оценка на напредъка по въвеждане на еврото

Комисията за финансов надзор (КФН) предоставя на вниманието на всички свои поднадзорни лица анкета с цел определяне напредъка по въвеждане на еврото в небанковия финансов сектор

Николай Василев: Трябва да поискаме конвергентен доклад за влизане в еврозоната

"Трябва сега да поискаме конвергентен доклад за влизане в еврозоната. Това трябваше да стане още през лятото на 2021 г., както и през всяка от годините след 2009 г

Калоян Паргов: Министрите на БСП не бива да заменят партията в полза на кабинета

Представителите на левицата в управлението не бива да заменят партията в полза на кабинета. И е важно БСП да не се държи като младши партньор. Това заяви Калоян Паргов

>