Спират със закон автобусът да “краде” пътници от влака

01.08.2024 12:20 Марияна Бойкова
Националната транспортна схема, която ще се прави, цели да няма нелоялна конкуренция един път между влаковете и автобусите и втори път - в рамките на самия автомобилен транспорт. СНИМКА: Фейсбук/ БДЖ

Държавата ще се намесва в цените, за да няма дъмпингови тарифи

Разписанията на влаковете и автобусите ще се допълват, а няма да се дублират, за да не се крадат пътници. За целта те ще влязат в Национална транспортна схема, предвиждат публикувани консултационни документи за нов Закон за обществения транспорт. Той ще се пише, за да се изпълни предвидената в плана за възстановяване на реформа за интегриран обществен транспорт.

Това означава разписанията да са съгласувани, да има единен билет за цялото пътуване, пътникът да знае, че като слезе от влака, след 10 минути може за хване автобуса, коментират експерти на министерството на транспорта.

Целта е да няма нелоялна конкуренция един път между влаковете и автобусите и втори път - в рамките на самия автомобилен транспорт. Примерно -

автобус да тръгва 10 мин преди влака, или пък

микробус - 5 мин преди автобуса,

поясняват специалистите от ведомството на министър Георги Гвоздейков. Ако се крадат пътници от жп транспорта, няма да има пари за нови влакове, посочват от ведомството. Консултационните документи са предшествани от анализ на транспортната услуга, който е определил проблемни и слаби места.

Предвижда се отпадане на сегашните републикански, областни, общински и междурегионални транспортни схеми, ще се правят планове на общинско и областно ниво.

Еднакви правила за обществените поръчки за откриване на автобусни линии, както и уеднаквяване на договорите с превозвачите ще бъдат записани в новия закон.

Цените за автобус се формират в момента на база на търсене и предлагане, както е в Закона за автомобилните превози. Обмисля се да бъде въведена регулация и критерии, на които цените на билетите да отговарят - котировки на горива, километри по дадена линия и други. Така щели да бъдат елиминирани дъмпингови тарифи.

В новия закон ще се направят и първите стъпки за въвеждане на единен превозен документ - билет, с който може да се пътува с влак и автобус например. Първоначално ще се тръгне с един за двама превозвачи.

Националната транспортна схема ще се контролира от специално звено. Дали ще бъде обособено в агенция, или в друга структура, ще се решава тепърва. То ще анализира потоците от пътници чрез софтуер. На тази база ще се прави, допълва и обновява транспортната схема. В зависимост от броя на пътуващите

ще се определя какъв вид

транспорт да се използва

Експертите от звеното ще се занимават с всичко в закона, включително компенсациите за общини, превозвачи и за жп транспорта. Това ще става според реалните пътници, казват от ведомството на Гвоздейков.

Други от От страната и света

Ето кои българи ще са на встъпването в длъжност на Тръмп

8 българи са потвърдили присъствието си на церемонията по встъпването в длъжност на президента Доналд Тръмп в понеделник чрез листата на Българският Конгрес на САЩ. В списъка са доц

Входът за столичния зоопарк се увеличава от 4 на 10 лева

Цените на билетите в столичния зоопарк се увеличават, реши Столичният общински съвет. Децата от 3 до 18 години ще плащат 5 лева за вход, вместо досегашните 2 лв

Гуцанов прие поста от Ивайло Иванов: Чест е да съм част от най-важното министерство

Борислав Гуцанов прие поста на министър на труда и социалната политика от досегашния служебен министър Ивайло Иванов на церемония в ресорното министерство

12-годишна от Монтана потърси лекар след употреба на канабис

Полицията разследва случай на притежание и употреба на наркотични вещества в Монтана. Инцидентът е свързан с 12-годишно момиче от квартал „Огоста", което потърсило медицинска помощ след употреба на

Мариан Бачев: Не съм фен на моноспектакъла, няма да работя сам в министерството на културата

"Г-н Бачев, това е най-трудното министерство на България, защото то обхваща страшно много сфери". С тези думи се обърна служебният министър на културата Найден Тодоров към своя колега Мариан Бачев

>