"Щадлер" се отказа да достави 35-те мотриси, друга полска компания ще бъде избрана да ги произведе

24.07.2024 19:29
Електромотриса, произведена от полската компания PESA. СНИМКА: САЙТ НА КОМПАНИЯТА

Компанията поискала прекратяване и на договора за 7-те двуетажни влака

Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана да достави 35 мотрисни влака. "Stadler Polska Sp. Z.o.o.", класирана на първо място, се отказа от процедурата и поиска прекратяване на договора за доставка на 7 двуетажни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост.

В Министерството на транспорта и съобщенията е получено писмо от Stadler, с което компанията уведомява, че на основание чл.37, ал.7 от договора, той следва да бъде прекратен, както и заявление, че се оттегля от процедурата за доставка на 35 мотрисни влака, съобщават от ведомството на Гвоздейков.

Припомняме, че на 26 април 2024 г. беше подписан договор с предмет „Доставка на 7 броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал". Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След изпратено мотивирано искане от Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни. Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли 2024 г. и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор.

„В хода на преговорите между Министерството и Stadler бяха положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения, в рамките на закона. От страна на Stadler се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на Министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура – и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения.

Въпреки всичко сме в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положим максимум усилия, за да реализираме в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, пишат до медиите от министерството. 

Други от От страната и света

Гледайте на живо какво ще реши ВСС за избора на Сарафов

Започна заседанието на ВСС, на което трябва да бъде изслушан кандидатът за главен прокурор Борислав Сарафов. Вчера обаче депутатите с 208 гласа приеха, че съдебен съвет

Идея! До 2 чаши алкохол на летищата в Европа

Авиокомпания иска да ограничи пияните пътници по време на полет Край на безразборното пиене по време на полет или престой на европейско летище. За това настоява нискотарифната авиокомпания “Райънеър”

Курсът на еврото е под прага от 1,03 долара

Курсът на еврото днес е под прага от 1,03 долара, съобщиха германски финансови издания. В междубанковата търговия във Франкфурт тази сутрин единната европейска валута се котираше за 1

Тежка челна катастрофа между кола и камион на околовръстното край Чепинци

Тежка челна катастрофа е станала на околовръстното в София тази сутрин, стана ясно от кадри в социалните мрежи.  Инцидентът се е случил на разклона за Чепинци. Ударили са се камион и кола

Кметът на район "Кремиковци": Няма опасност от радиация след влаковата катастрофа

„Появи се информация, че вследствие на това, че в едната влакова композиция е превозвала скрап има опасност от радиация при изгаряне на скрапта, но няма никакво замърсяване на въздуха"

>