Галин Цоков: Над 1000 преподаватели са обучени за иновативните образователни технологии

15.07.2024 13:42
Галин Цоков Снимка: Пресцентър на МОН

В рамките на Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители" са обучени над 800 преподаватели по прилагане на компетентностния подход и около 700 по иновативни образователни технологии. Това стана ясно от думите на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, който откри заключителна среща по инициативата, съобщиха от пресцентъра на МОН. 

„Много важно е, че в рамките на тази програма не само организирахме стотици обучения за преподавателите, но и благодарение на съвместната работа с висшите училища се създадоха цели наръчници, които ще се използват в следващите години – както за повишаване на квалификацията, така и при подготовката на бъдещи учители", подчерта проф. Цоков. По думите му най-ценно е, че благодарение на тази инициатива се заздравява връзката между университетите и училищата. „Преподавателите в аулите подготвят нашите бъдещи учители, но и те се учат от вече работещите в системата, защото те дават реалния опит от живата класна стая", допълни министърът.

В рамките на програмата е изградена и национална мрежа от университетски центрове за иновативни образователни технологии. Създадена е и общодостъпна виртуална библиотека с много богат набор от материали – презентации, видеолекции и др., която се радва на все по-голям интерес от бъдещи и настоящи учители.

В заключителната среща по програмата, чиито домакин бе Департамент за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към Университет „Проф. д-р Асен Златаров" – Бургас, участие взеха представители на 20 висши училища, представители на обучителните екипи, учители и др.

Сред участниците бяха Петя Петрова, началник на РУО-Бургас, проф. д-р Христо Бозов, д.м. – ректор на Университет „Проф. д-р Асен Златаров", зам.-ректорите проф. Ирена Марковска, проф. Севдалина Турманова, експерти от МОН и др.

Финалната конференция завърши с Кръгла маса на тема „Образователни потребности на преподавателите във висшите училища – дигитализация, квалификация, компетентности. Тенденции и перспективи пред националните програми за висшите училища", където се изказаха мнения и предложения за създаване на нови национални програми във висшето образование.

Други от Просветни

Великотърновския университет с втора Зимна школа по калиграфия за иконописци

За втора година Православният богословски факултет на Великотърновския университет организира Школа по калиграфия за иконописци. Проявата е част от Евтимиевите дни

Николай Вълканов: Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути!

Няма форум с подобен научен капацитет - време е съветите ви да бъдат чути. Това каза зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов, в чиято сграда NV Tower в София бе деветата церемония и "24

Оценка за дисциплината? От “връщате ни в комунизма” до “и в Италия е така”

Въвеждане на оценка за дисциплина в училище чрез промяна в Закона за предучилищното и училищното образование поиска синдикат “Образование” към КТ “Подкрепа”

Академичните оскари усмихнаха еврокомисар, вице, министри, ректори и студенти (Галерия)

Българските университети са лидер на Балканите по чуждестранни студенти. За да продължим да развиваме висшето образование министерството ще направи нова програма за привличане на студенти от трети

Министър Вълчев свика съвещание на регионалните управления на образованието

Елиминиране на формализма, намаляване на административната тежест и промяната от заучаване към функционалност на знанията на учениците. Това са част от приоритетите

>