Проф. Галин Цоков: Не съм мислил дали ще остана министър (Снимки)

11.06.2024 12:40 Румен Златтански
Проф. Галин Цоков и проф. Румяна Танкова прерязаха лентата на новата придобивка на Пловдивския университет. Снимки: Авторът
Галин Цоков зад компютър в новата зала.
Галин Цоков с участниците в проекта.

Инвестирани са над 650 000 лв. в интерактивни зали в 22 университета, каза той

Дали би приел евентуална покана да остане министър на образование, бе попитан в Пловдив проф. Галин Цоков.

Дългогодишният преподавател в ПУ "Паисий Хилендарски" отговори, че на този етап не е мислил дали би останал на поста в редовно правителство, ако му бъде отправена оферта.

Той оглави образованието в България в кабинета "Денков", а след това остана и в служебното правителство.

"В момента с членовете на екипа ми сме съсредоточени върху успешното приключване на националното външно оценяване", каза Цоков. И пожела успех на учениците, на които предстоят изпити.

В Пловдив министърът откри зала на интерактивно обучение в корпуса на Педагогическия факултет на ПУ "Пaийсии Хилендарски", където работеше той, преди да стане министър. Цоков преряза лентата заедно с проф. Румяна Танкова,  ръководител на проекта.

Новата придобивка е създадена по Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители".

По тази програма вече са проведени квалификационни курсове по темите "Прилагане на компетентностния подход в обучението на студенти" и "Използване на  дигитално образователни технологии във висшето училище". До този момент са обучени 211 университетски преподаватели. Повече от тях вече са актуализирали своите учебни програми с оглед на тези иновации.

Министър Цоков каза, че над 650 000 лв. инвестира образователното министерство  в създаването на интерактивни зали към Центровете по иновативни образователни технологии във всички 22 държавни висши училища, които подготвят бъдещи учители.

„С програмата на МОН и оборудването на тези зали се надяваме да насърчим тези центрове да създадат и новата парадигма за образованието на бъдещето и тук да подготвят учители, които са готови да отговорят на предизвикателствата и интересите на новите поколения", подчерта министър Цоков. Според него в  тези Центрове вече са създадени редица иновации и те са доказали своята ефикасност. „Предстои да стартира и нов проект на МОН, по който да разгърнем дуалното обучение и във висшето образование и това е направление, в което педагогическите факултети могат да допринесат много, защото от десетилетия в тях се разгръща именно обучение чрез практика", посочи още проф. Галин Цоков. Той обясни, че с целевите инвестиции се подпомага и процесът по изграждане на компетентности в бъдещите учители чрез микс межди електронна и реална среда.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>