Гвоздейков: Няма смисъл от високата скорост и безразсъдното каране, стига се за същото време

30.05.2024 11:40
Георги Гвоздейков СНИМКА: Румяна Тонева

Четири явявания на изпитите за книжка за 6 месеца. Сред това - нов курс, предвиждат промени в наредба

Крайно време е да си признаем, че трябва да спрем да говорим как да постигнем резултати в пътната безопасност, а да действаме и да си признаем кой е основния проблем. А той е, че нашето общество не иска да си признае, че основният ангажимент е на хората, на участниците в това движение. Докато не осъзнаем, че трябва да сме най-отговорния начин и да сме възпитани на пътя все ще се събираме в такива зали без ефект. Трябва да започнем от децата - в семействата, в училището, в университета. Автомобилите са част от всекидневието ни, всеки втори е шофьор. С тези думи министърът на транспорта Георги Гвоздейков отвори дебата за безопасността на движението, нов етап от националната кампания на "24 часа" "Карай умно - стигни жив". Тя е организирана в партньорство с Министерството на транспорта и съобщенията и "Булстрад".

В нея се включиха още Димитър Недялков, ресорен зам.-министър на транспорта, Росен Рапчев, председател на държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата", комисар Димитър Мичев - началник на отдел "Пътна полиция" в Главна дирекция "Национална полиция" Дина Цоневска - главен експерт в АПИ, Борислав Муеров, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", комисар Николай Крушарски - началник на отдел "Пътна полиция" в  Столична дирекция на вътрешните работи - за София, Нинелла Върбанова, Петя Иванова и Николина Петкова от сдружение "Ангели на пътя", както и представители на браншови организации.

Министърът даде пример със собствения си живот  и шофьорска практика.

"Дълги години съм се занимавал с автомобилен спорт стигнах високи нива. Тогава бях млад, не съм разсъждавал по този начин.  Правих ремонт на двигателя във Франция, влизайки от Германия във Франция видях колона от автомобили и  ми се стори, че се движат бавно и започнах да изпреварвам.  Видях, че съм само аз, действително видях, че те карат умно, а причината съм аз. Тогава намерих разликата и видях, че основната причина да сме водещи в Европа по пътно-транспортните произшествия е, че нарушаваме. Ако ние не си го признаем и когато  осъзнаем и сме много по-отговорни на пътя, ще видим как ще променя и самата система. Министърът даде още един пример. Каза, че заради това, че е бил  автомобилен състезател, може би хората си представят, че е луд човек. "Нищо подобно. Автомобилът, с който  се състезавах не можеше да вдигне повече от 160 км, в нормалния си живот карам автомобил с високи скорости, но никога не съм си позволявал да карам повече от 140 км, напоследък карам със 130 км в час. Защо го правя: автомобилът ми гори с 1 литър гориво по-малко, опазвам околната среда, а стигам по същото време. В рали спорта не се печели от даване на газ, а от постоянната скорост. Няма смисъл от високата скорост и безразсъдното каране. Ние си мислим, че можем да управляваме автомобила по всяко време, но сигурно в  България има 20 човека, които могат да го подчинят", каза  Гвоздейков. 

Министърът продължи с промените, които ведомството му предлага в наредбите са обучението и изпитите. И една от най-важните - таван за изпитите за шофьорска книжка. " В момента няма такъв, сега се явяваш безкрайно на изпити. Предлагаме максимум 4 пъти за 6 месеца, ако кандидат шофьорът не се справи,  връщат отново на подготовка. 

Техническата изправност на автомобилите. Във всеки един пункт, данните от всеки измервателен уред ще бъде предаван в агенцията. Затова прегледите са по-скъпи и все по-малко неизправни автомобили ще могат да минават. Пада оборота, 

Брат ми и браговчет ми бяха размавани на пътя. Чухали сме ги тези приказки 

Други от От страната и света

Ганев: По-добрият вариант за правителство беше първоначалният: коалиционно управление от 4 формации

По-добрият вариант за правителство беше първоначалният: коалиционно управление от 4 формации, които да излъчат представителите си в изпълнителната власт

Проучване: Лагард въздейства на пазарите с намръщване, а Драги - с усмивка

Президентът на Европейската централна банка Кристин Лагард може да раздвижи финансовите пазари дори само като се намръщи, докато нейният предшественик Марио Драги е правил същото с усмивка

Огромен брой руски самолети в полското въздушно пространство вдигнали 2 норвежки F-35

Два норвежки самолета F-35, разположени в Полша, са били вдигнати във въздуха вчера в отговор на "огромен брой руски самолети", навлезли в полското въздушно пространство

Боян Магдалинчев: Промените в Закона за съдебната власт са противоконституционни

Промените в Закона за съдебната власт са противоконституционни, смята представляващият Висшия съдебен съвет Боян Магдалинчев. Той коментира решението на ВСС днес да няма избор на нов главен прокурор

Верижна катастрофа на бул. "Цариградско шосе" в София

Верижна катастрофа на бул. "Цариградско шосе" в София. Инцидентът се е случил пред Полиграфическя комбинат.\ Движението е затруднено, на булеварда има задръстване, пише NOVA

>