Рали шампион: Неподходящи гуми и висока скорост са причина за зверската катастрофа в Пловдив

14.05.2024 08:30
Остатъци от разцепения джип на Кристиан бяха разчиствани часове наред. КАДЪР: НОВА ТВ

С над 200 км в час е карал 21-годишният Кристиан Екмекчиян във фаталната нощ, когато зверска катастрофа отне неговия и живота на приятелката му и прати други двама младежи в тежко състояние в болница в Пловдив. А гумите на колата му не са били подходящи за условията на пътя, който е било мокър.

Това е мнението на рали шампионът Костадин Щерев. Той коментира катастрофата пред Нова тв, но с уточнението, че го прави като автомобилен пилот, а не като експерт.

"Условията са били страшно неподходящи, било е мокро. Скоростта, според мен, е била над 200 км в час. От мястото на инцидента до първото кръстовище са 100 м, няма никакъв спирачен път, автомобилът е разцепен на две - това означава, че скоростта е била изключително голяма. Експертното ми мнение като пилот е, че гумите не са били изобщо подходящи за дадените условия, момчето е било неподготвено за тази скорост, което напоследък се случва и това е най-голямата грешка като млад шофьор", коментира Щерев.

Той даде пример, че ако караме със 100 км/ч минаваме 27 метра за секунда. Ако караме с 200 км/ч минаваме 58-59 метра за 1 секунда. "Реакцията от кръстовището дотук - той е дошъл за под 1 секунда от кръстовището до мястото на инцидента - според мен е нямал абсолютно никакъв шанс за реакция Мозъкът на нормалния шофьор реакцията му е 1,2 секунди при дадени условия. Той идва с голяма скорост - докато си помисли, вече е изминал 60 метра и е нямал време за никаква реакция. Гумите не са за тези условия", допълни рали шампионът.

Той обясни, че ако трябва да мине с 200 км/ч по този участък при тези условия - мокър път, подготовката му ще е около 2-3 седмици, включително по автомобила - като амортисьори и гуми.

Прекалено малко е опитът на младия водач. Според мен трябва да се ограничат на младите шофьори мощните автомобили. В началото на 18 г. да се качват на по-малко мощни автомобили. 5 г. е достатъчно за подготовката на един млад шофьор да мине през много трудности, така че да си даде равносметка мощният автомобил какво дава и какво взима, каза още Щерев. И поиска до 23 г. да се ограничат мощностите на младите шофьори.

Ако Кристиан беше спазил ограничението за движение из града с 50 км/ч и се беше ударил в дърво - за челен удар и това е доста висока скорост, но шансовете да оцелее щяха да са по-големи, допълни рали шампионът.

Проблемът на кръстовището е, че от едната страна не се вижда какво следва от другата страна на пътя. Момчето е дошло със страшно голяма скорост, колата е олекнала, отлепила се е и е загубила сцепление, той е нямал време да реагира, системите са сработили, но е нямало време да помогнат, дори само са навредили, коментира още Щерев.

Светофарите на това кръстовище светят само с предупредителен жълт сигнал.

Още с изграждането му този светофар беше пробван 2 пъти да заработи, но по молба на КАТ и по много сигнали от граждани и от нашите наблюдения не беше пуснат в нормален режим на работа, което се дължи главно на натовареността и на близостта до друго кръстовище. Той беше оставен на жълто мигане, което не значи, че не работи. Жълтата светлина дава индикация на водачите да са по-съсредоточени, да намалят скоростта си, коментира пък Георги Стоилов, директор на организация контрол на транспорта към община Пловдив.

Ще бъдат предприети съвместни действия с КАТ за затягане на контрола и ще бъдат добавени камери за скорост на някои участъци, обясни Стоилов за мерките, които ще бъдат предприети след зачестилите инциденти в града в последно време.

Поставянето на изкуствени неравности няма да реши проблема. В този участък има много натоварено движение, включително градски транспорт, обясни той.

Има сякаш култ на младите хора към високата скорост, коментира пък адвокат Силвия Петкова.

В Лондон има 26 хиляди камери. В Пловдив няма нито една стационарна за скорост, а подвижните са 3, заяви Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи. И напомни, че Пловдив от години наред е с най-много катастрофи.

Той поиска, ако през първите 2 г. млад шофьор извърши нарушение, да бъде принуден да преминава отново шофьорския курс.

В 2-милионна София камерите са само 2 - на Орлов мост и на Телевизионната кула, другото са кутии, допълни Тодоров.

Други от От Пловдив

Пловдив отбеляза 147 години от освобождението на града от османско владичество

"В ранната утрин на 16 януари 1878 г. над Пловдив изгрява свободата , а пътят на руските войски към Одрин е открит. Но в своята злоба, оттеглящите се турски войски

Шофьор на бус заби токат на колега до Централна гара в Пловдив, засякъл го

На бой с юмрук са станали свидетели пловдивчани на кръстовището на Централна гара, където шофьор на бус удари водач на автомобил. Това е станало вчера около 12 часа, уточниха от полицията

6,5 млн. лв. превръщат гимназия в Пловдив от руина в училище на бъдещето

Чудехме се как изобщо са учили деца в 88-годишната сграда, казва строителят Класните стаи са просторни, с окачени тавани, PVC настилка и нова дограма Емблематичният стих на Яворов “Две хубави очи -

За месец четири пъти потрошили стъкла на автобуси в Пловдив

34-годишен счупи с дървен кол прозореца на рейс в "Столипиново", не спрял да го качи, откъдето той иска Гимназист обстрелва със снежни топки автобус, шофьорът слязъл и го шамаросал и вместо назидание

Дива горила едва не погуби шефа на пловдивския природонаучен музей (Снимки)

В Пловдив пристигат от Австралия ехидна, птицечовка, вомбад, тасманийски дявол, коала и казуар Огромна горила за малко да убие директора на пловдивския природонаучен музей главен асистент Огнян

>