Реорганизацията на бул. "П. Евтимий": 4 минуса провокират чувството за несправедливост

11.05.2024 09:00 Петя Минкова
Бул. "Патриарх Евтимий" в София Снимка: Йордан Симеонов

Супертесни велоалеи, паркиране, изяждащо платната, ненужно широки тротоари, които могат да са споделени - с много малки компромиси всички интереси могат да бъдат удовлетворени

До подобни скандали като този с реорганизацията на движението по бул. "Патриарх Евтимий" винаги се стига, когато се сблъскват различни интереси и някоя група се чувства ощетена. Проблемът е, че тук не е една, а са няколко.

Първият минус е, че когато нещо се променя, реформата трябва да доведе до подобряване, до повишаване на ефективността. В случая има паркиране, което отнема допълнително място от платната.

Второ, едва ли има човек, който е срещу велоалеите, най-вероятно те ще са масов транспорт до няколко години и той трябва да е безопасен. В случая е необяснимо защо не е отделено място за велоалеите на тези толкова широки тротоари, които могат да са споделени. Точно както е във Великобритания, в Нидерландия и др. Разделят се с жълта лента, поставят се знаци коя част е за пешеходци, коя за колела и точка. Дори, ако са поравно разделени, зоната за пешеходци пак ще е достатъчно комфортна за всички – за майки с колички, за хора с инвалидни колички и др. Обяснението от общината е, че досега тротоарът бил споделен за колоездачи и за пешеходци, но възниквали конфликти и това наложило отделни велоалеи на булеварда. Била съм три пъти в Нидерландия и не видях нито един инцидент – първо, защото маркировката на тротоарите е ясна, второ, защото колоездачите карат много по-внимателно. Там не летят с каквато скорост са си наумили, а спират или предупреждават навреме със звънец, ако някой се мотае в тяхната част на тротоара. В случая тук нито велосипедистите, нито тротинеткаджиите ще са очаровани от екстремно тесните велоалеи. Едно леко отклонение на вниманието може да доведе до сериозни травми.

Друг минус при бул. "П. Евтимий" е как при тази организация автомобилите ще направят път на линейки (все пак там има болница) и на коли със специален режим? Да, ще успеят, въпросът е това колко време ще отнеме? Всички знаем как това става на сходна улица като "Раковски" и колко бързо и безпроблемно е на булевард като "Сливница" - дори в час пик. За съжаление, на "Патриарх Евтимий" не е направен разумен компромис и баланс между различните интереси и чувството за несправедливост провокира протести и абсолютно ненужен конфликт.

Други от Лични

Политичесто или равноотдалечено правителство

Партиите в демокрацията са тези, които осъществяват (или поне би трябвало да осъществяват) връзката с „народните маси". Партиите чрез своите партийни структури са закопани сред хората и следва именно

Манол Пейков в потрес, сметката му за 3-седмичен престой на паркинг на летището е 1380 лв.

Манол Пейков плати 1380 лв. за триседмичния престой на автомобила му на паркинг на Летище "София" и сподели всички подробности около горчивия си опит във фейсбук: "Кацам на Летище София след

За истерията за хляба, пържолата и ДДС-то

Хайде хора, да кротнем топката на ценовата истерия, става ли? Ние всички сме медийни чеда и квот' ни каже телевизорът или ФБ -такова. Да, ама не, както казваше покойният Петко Бочаров

"Промяната" е жива, но за какво е виновен Найо?

Накичил е Кирил с микрофон, а за близо двете им години обща практика трябва отлично да знае, че той и неговите близки често са извън вербален контрол Първо, харесва ли ни или не, трябва да признаем

Пожарите в Лос Анджелис пораждат у мен много силна тъга

Пожарите в Лос Анджелис пораждат у мен много силна тъга. Преди малко повече от 30 години прекарах една незабравима академична година със стипендия на Фулбрайт в Калифорнийския университет в ЛА

>