Пеканов: Няма проект за метро в Пловдив в плана за възстановяване. Асен Василев: Не го е прочел

21.04.2024 17:53
Графика на проектен фиш 19. Илйюстрация Фейсбук/ Асен Василев

"В Пловдив ще има нова градска железница (надземно метро) до 2026.

Ясно е, че по време на избори се лъже много, но тази глупост ми идва в повече. Миналата неделя Асен Василев е застанал пред гражданите на Пловдив на Римския стадион и им казал, че той е вкарал проект за метро в Пловдив (градска железница) до летището в Плана за възстановяване (съответно трябва да се изпълни до лятото на 2026). Разговорът е качен и в страницата на партията".

Това написа на страницата си във Фейсбук бившият вицепремиер Атанас Пеканов. И продължи:

"Такъв проект в българския План за възстановяване и устойчивост (който беше изработен през 2021 и одобрен през 2022) няма – не съществува. Чувал съм за такива идеи от други хора, може и да са добри, но винаги са били само теоретични. Няма такъв проект, няма такова финансиране. Асен Василев показва една красива визуализация на 30-секундно клипче и обещава, че на базата на това клипче догодина може да започне строителството (а явно и да привърши малко след това, защото проектите по ПВУ са до лятото на 2026).

Какъв е смисълът от тази лъжа? Какво носи? Колко гласове носи? Как после да убедим хората, че не всички са маскари? Защото хората, излъгани от тези лъскави клипчета, ще повярват и ще чакат нещо да се направи. Как да ги убедим след това, че Европа всъщност прави смислени неща за нас? Е, след това разбира се винаги може да кажем, че някой друг е виновен, но да не се чудим защо има ниска избирателна активност, скептицизъм, анти-европейски настроения и други".

Малко по-късно, отново в социалната мрежа, му отговори доскорошният финансов министър Асен Василев:

"Учуден съм, че Атанас Пеканов, който два пъти е бил министър, отговарящ за Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), не си е направил труда да го прочете. Иначе щеше да види, че проект за градска железница в Пловдив, която ще се финансира по ПВУ, има ето тук:

ПВУ (финална версия от април 2022 г.):

Проектен фиш 19 (компонент 8, инвестиция1):

"Описание на Проект 1 – Въвеждане на редовно тактово влаково обслужване (тип S-bahn) в крайградските райони на София, Пловдив и други градове чрез закупуване на едноетажни и двуетажни оперативно съвместими електрически мотрисни влакове с максимална скорост 160 км/ч, оборудвани с ERTMS

С оглед подобряване на обслужването с железопътен транспорт на най-големите градове на България – сред които София и Пловдив, се предвижда организирането на движение на регулярни крайградски влакове (тип S-bahn) в крайградските им райони."

Етап 184 и 186: „42 електрически мотрисни влака (ЕМВ) за пътнически услуги в крайградския транспорт с максимална скорост от 160 km/h, оборудвани с бордова апаратура за ERTMS — 7 двуетажни ЕМВ с минимален капацитет от 300 места за сядане и 35 едноетажни ЕМВ с минимален капацитет от 200 места за сядане".

Други от От страната и света

Парите на държавата – първа задача, бюджетът ще е “Петкова & Петкова” (Обзор)

Служебната министърка остава като заместник във финансите. И Митов дава знак, че може да работи с Илков в МВР Приемането на бюджет 2025 ще е първата и най-неотложна задача на заклелото се в минути

Главчев с латинска сентенция: Каквото можах направих, да направи повече този, който може

"Feci quod potui, faciant meliora potentes"(Каквото можах направих, да направи повече този, който може). Тази латинска сентенция написа в публикация във фейсбук бившият министър-председател Димитър

ВСС чака да излезе “Държавен вестник”, после решава за Сарафов (Обзор)

Боян Магдалинчев загатна, че забраната тези кадровици да не избират тримата големи може да бъде атакувана в КС, защото противоречала на основния закон Очаквано

Симеон Сакскобургготски получи орден "Звездата на Румъния"

Бившият премиер Симеон Сакскобургготски получи на церемония днес в румънското посолство в София Национален орден „Звездата на Румъния“ с ранг "Голям кръст"

Васил Терзиев: Мнозинството в СОС казва "не искаме прозрачност и не искаме прогрес за софиянци"

Там, където са заложени много публични средства и там, където ще се види най-голям прогрес в града, ако се приемат нашите предложения, мнозинството в СОС казва "не искаме прозрачност и не искаме

>