Галин Цоков: Интегрираните уроци отварят нови възможности пред учениците

26.02.2024 16:27
СНИМКА: Пресцентър на министерството на образованието и науката
СНИМКА: Пресцентър на министерството на образованието и науката

Интегративен урок по български танци, английски език, биология и здравно образование представиха в МОН ученици от 140. СУ "Иван Богоров" – София. В урока за упражнение участваха седмокласници с разширена подготовка по хореография и дванадесетокласници с професия "Танцьор" - български танци. Така те се включиха в инициативата на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков „Отворена класна стая в МОН".

Министър Цоков благодари на учениците и поздрави педагогическите специалисти за ефективното преподаване на интегрирано знание.

„Вие днес показахте как се случва съвременното образование", каза министърът. По думите му интегрираните уроци отварят нови възможности пред учениците – докато учат, те и преживяват. "Точно това е компетентен подход – не просто да танцувате, но чрез преживяването да научавате нови неща", каза министърът. Той акцентира и на добрата практика ученици да обучават други ученици, която беше включена в урока. Това съобщиха от пресцентъра на министерството на образованието и науката.

В часа учениците затвърдиха уменията си по български танци, актуализираха знанията си за анатомията на човешкото тяло и физиологията на костите и мускулите, обсъдиха как да се предпазват от травми и преговориха частите на човешкото тяло на английски език. За да съчетаят традиционното с иновативното, учителите използваха интерактивен дисплей, мобилни телефони, Дигиталната раница на МОН и други електронни ресурси.

Децата показаха умения за правилно изпълнение на упражненията от екзерсис. В рамките на часа младежите танцуваха хора́, за да се подготвят за Националното състезание "Фолклорна плетеница".

Дванадесетокласниците показваха упражнения за разтягане и прегъване на английски език на седмокласниците – така представиха знанията си по чужд език по професията. Целта беше да мотивират по-малките да продължат по техния път в професионалната паралелка.

"Благодаря Ви, Вие променихте министерството", каза проф. Цоков в края на урока. Той връчи плакет на МОН за училището на директорката Мая Зафирова и подари книги на всички ученици.

Идеята за отваряне на държавната институция за провеждане на учебни часове, която способства за повишаване на социалните умения на учениците, е продължение на подкрепата от МОН за образователни дейности извън класната стая чрез националните програми „България – образователни маршрути", „Иновации в действие" и др. Сред местата, където се провеждат уроците, са музеи, галерии, обществени библиотеки, обсерватории, планетариуми и научни институти. МОН е първото министерство в тази инициатива.

Урокът бе подготвен и проведен от хореографа Марио Гергинов и колегите му по английски език Явор Зарков и по биология и здравно образование Анифе Ашимова. Корепетитори бяха Емил Димитров и Кристиян Казаков. Гости на инициативата бяха още заместник-министрите Емилия Лазарова, Мариета Георгиева и Генка Петрова, началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, главният секретар Албена Михайлова и експерти.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>