Обсъждат мерки в подкрепа на учители и училища от райони с концентрация на деца от уязвими групи

20.02.2024 18:45
Галин Цоков СНИМКА: Пресцентър на МОН

Близо 17,5 млн. лв. ще бъдат инвестирани по програма „Образование" за ефективното функциониране на Механизма по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща в парламента с над 70 учители и директори от райони с голяма концентрация на деца от уязвими групи. Дискусията бе инициирана от Комисията по образованието и науката на Народното събрание. Това съобщиха от пресцентъра на министерството на образованието и науката. 

По програма „Образование" ще бъдат инвестирани и над 65 млн. лв. за ограмотяване на възрастни, стана ясно по време на срещата. По думите на министъра това също е мярка, която да мотивира повече семейства да осъзнаят нуждата от по-добро образование и да промени отношението към училището, което ще рефлектира и в техните деца.

„Искам да благодаря и на тези над 13 хил. специалисти и експерти, които се включват в групите по Механизма за обхват и приобщаване на децата към училищното и предучилищното образование", каза проф. Цоков. Той сподели, че голяма част от проблемите, които учителите представят в днешната среща, са същите, които са констатирани при негови посещения на училища в такива райони през последните месеци. „Много е важно да променим усещането на учителите и те да не се чувстват сами в тази ежедневна борба в задържането на децата в клас", подчерта министърът. По думите му МОН е готово да се обсъждат и инициират всякакви промени в работата, за да се подобрят условията за специалистите и да се постигат по-добри и по-трайни резултати, но в целия процес е изключително важна ролята на родителите и семействата.

По време на срещата учители и директори споделиха, че често разговарят помежду си, но не са сигурни кога гласът им стига до институциите и затова са обнадеждени от поставянето на проблема в Народното събрание. Според тях нямат достатъчно инструменти за реакция при тежки случаи, а проблемът с езиковата подготовка на постъпващите деца от уязвими групи в образователната система продължава да е основен. Според тях е нужна и по-добра координация между институциите и взимане на решения за нормативни промени, основани на опита и практиката на хората, които работят на терен.

Към началото на учебната 2023/2024 година коефициентът на обхванатите деца и ученици е 94,16, а върнатите (след отпадане и новозаписани) от екипите за обхват деца и ученици е 9905.

В днешната среща участие взеха народните представители Красимир Вълчев, Бюнямин Хасан, Деница Сачева, Ирена Анастасова, Медиха Мехмед-Хамза, Илиана Жекова и др.

Други от Просветни

Как умници от света да станат студенти у нас

Важна цел от общата визия на ректори, партии, бизнес Как да привлечем умни младежи от цял свят за студенти тук? Това явно ще е една от темите на министъра на образованието Красимир Вълчев

Хлапета от цялата страна мерят уменията си в креативни и технологични области

Деца от училища от цялата страна ще мерят уменията си в креативни и технологични области. Малчуганите ще представят свои проекти в категории - дизайн, предприемачество

Общото събрание на БАН избра нови зам.-председатели и главен научен секретар

Нови заместник-председатели и главен научен секретар на Българската академия на науките (БАН) избра Общото събрание на БАН днес. Заместник-председателите са трима - чл.-кор. д. б. н

Красимир Вълчев: Модернизация на системата е сред националните приоритети във висшето образование

Модернизация на системата, по-високи изисквания към студентите, привличане на повече чуждестранни студенти, утвърждаване на авторитета на висшите ни училища и облекчаване на административната работа

Министър Красимир Вълчев откри изложбата "Фантастични умове"

Изложбата „Фантастични умове", показваща световните постижения на българските олимпийски отбори, бе открита днес в Софийския университет „Св. Климент Охридски"

>