Истерии за германски вагони секънд хенд и хеликоптери. И защо?

07.02.2024 16:52 Лияна Панделиева
Така изглежда отвътре германският вагон, втора ръка. СНИМКА: ФЕЙСБУК

Две успоредни истерии набъбнаха в пространството - и двете заредени с ненавист, грандиозно неразбиране и напълно типичен нихилизъм.

Първата истерия бе по темата със закупуването на употребявани второкласни вагони за пътнически превози от Германия. Нали се сещате какво последва: най-големите боклуци са за нас, ние сме втора ръка, тия са прибрали паричките за новите вагони, а на нас ни дават трошките.

Същите тези хора, когато пътуват в Германия със същите тези вагони няма да спрат да се превъзнасят колко са комфортни, чисти, отоплени, климатизирани, идеални, защото те СА такива. Ако обаче вагоните потеглят из България, вече ще са боклуци...

А какво ще ги сполети у нас е отделна тема и съдбата им няма общо с БДЖ, а с пътниците, които традиционно носят лютеница, банички, домашно вино и всевъзможна домашна продукция в найлонови пликове. Отделно са онези с ножките, които с наслада вандалстват и после идват други, които снимат раздраното и казват: "Ето с какви боклуци ни карат да пътуваме!"

Когато това лято публикувах снимки на чистите вагони на БДЖ, приложени и тук, избухнаха емоции: това били единични вагони. Други такива нямало. Чиста случайност било. Е, да, ама не само аз пътувах в тях, други приятели също пуснаха такива кадри.

Злостта, която залива мрежата, само разкрива насладата с която ненавиждаме своето.

Истерия номер две е свързана с първия медицински хеликоптер. Нямал лебедка за планинско спасяване. У-ЖАСТ! Никаква лебедка няма!

Точно преди три дни водих разговор с приятел от транспортно министерство и му казах, че докато не изрекат изречението: "Нито този, нито другите хеликоптери-линейки са за планинско спасяване", ще ги залее цялата мирова глупост и хейт.

Въздушните линейки не са за планинско спасяване и единствено ако могат да кацнат на площадка в близост до мястото на инцидента в планината, тогава биха извършили основната си функция - линейка. Самото издирване и спасяване в планината с хеликоптер се извършва с други специализирани машини и не може да е на цената на линейка - то не е безплатно, то е много скъпо удоволствие и когато се появят такива хеликоптери и те предоставят сметката на спасени без застраховка, изведнъж разликата ще стане ясна.

За просто вдигане на пострадал от пистата в Австрия, цената е 3500 евро. За всяка допълнителна услуга/сложност при транспортирането, цената се вдига, а когато правят номера с лебедката, тогава цената стига 7 хил. евро.

Но сега у нас тече истерия на тема лебедка. Тече истерия на тема "те са тъпанари, защото отначало няма да летят нощем".

Тъжно е. Каквото и да се случи, каквото и усилие да бъде направено, то първо и задължително е подложено на бясна, истерична омраза.

И между другото: около 80% от тези, които се възмущават от БДЖ, от десетилетия не са се качвали във влак. Най-възмутените от липса на хеликоптерно спасяване в планината или пак от десетилетия не са минавали там или са напълно убедени в неотменното право доброволците спасители и държавата да дават всичко от себе си, за ги извадят от личната им глупост и грандиозна безотговорност. Ще напомня само, че спасители отделиха огромен ресурс да спасяват тежко пострадал планински водач и инструктор, който също не беше застрахован - е па, как - той ги може и ги знае всичките неща!

А аз наистина се радвам, че ще дойдат вагони от Германия, защото обичам да пътувам с влак когато ми се удаде възможност и на всички ще им хареса, при това на пари, за които в Германия ще пътуват няколко спирки с трамвай.

(От фейсбук)

Други от Лични

Политичесто или равноотдалечено правителство

Партиите в демокрацията са тези, които осъществяват (или поне би трябвало да осъществяват) връзката с „народните маси". Партиите чрез своите партийни структури са закопани сред хората и следва именно

Манол Пейков в потрес, сметката му за 3-седмичен престой на паркинг на летището е 1380 лв.

Манол Пейков плати 1380 лв. за триседмичния престой на автомобила му на паркинг на Летище "София" и сподели всички подробности около горчивия си опит във фейсбук: "Кацам на Летище София след

За истерията за хляба, пържолата и ДДС-то

Хайде хора, да кротнем топката на ценовата истерия, става ли? Ние всички сме медийни чеда и квот' ни каже телевизорът или ФБ -такова. Да, ама не, както казваше покойният Петко Бочаров

"Промяната" е жива, но за какво е виновен Найо?

Накичил е Кирил с микрофон, а за близо двете им години обща практика трябва отлично да знае, че той и неговите близки често са извън вербален контрол Първо, харесва ли ни или не, трябва да признаем

Пожарите в Лос Анджелис пораждат у мен много силна тъга

Пожарите в Лос Анджелис пораждат у мен много силна тъга. Преди малко повече от 30 години прекарах една незабравима академична година със стипендия на Фулбрайт в Калифорнийския университет в ЛА

>