Млад учител от Пловдив изработи логото на България за присъединяването ни към Еврозоната

29.01.2024 14:06 24 часа Пловдив онлайн
Георги Георгиев Снимка: министерство на образованието и науката.

24-годишният учител от Пловдив Георги Георгиев спечели конкурса за изработване на лого и слоган в кампанията за присъединяване на България към Еврозоната. Той преподава в елитната Математическа гимназия „Акад. Кирил Попов".

Проектът на Георгиев е предпочетен от журито измежду общо 22 предложения на автори, колективи и фирми, участвали в конкурса на Министерството на финансите. Логото съдържа изображение на българския трибагреник, вплетен в знака на еврото, а слоганът му „Единството е сила" е вдъхновен от легендата за хан Кубрат, неговите синове и снопа пръчки, уточниха от просветното министерство.

„Това беше първата идея, която ми дойде. Понякога така се случва", обясни преподавателят. Той добави, че понякога се редуват идея след идея, докато човек се спре  на крайното решение, а в други случаи идва още от първия път.

"Така стана и с тази идея. Просто реших, че си заслужава да я реализирам и да участвам в конкурса", разказва той.

Младият учител преподава „Компютърна графика и дизайн" на 12–класници. Учениците му са бъдещи програмисти. Занимават се и с уеб дизайн, като основната им задача е писане на код. Заедно с това обаче е необходимо да изградят и визуална култура, на което ги учи Георги.

Самият той се занимава с дизайн и визуална комуникация от повече от 10 години. Завършил е „Рекламна графика" в Художествената гимназия в Пловдив, където учители по специалността са му Костадин Отонов и Борис Богданов. Дипломира се в Националната художествена академия със специалност „Плакат и визуална комуникация" при проф. Николай Младенов, а в момента завършва там и магистратура „Визуална комуникация" при доц. Ненко Атанасов и проф. Иван Газдов.

Освен на бъдещите програмисти в Математическата гимназия, Георги преподава на деца от детска градина „Кокиче" в Пловдив. „Там рисувам с деца на предучилищна възраст. При малките деца е добре да се проследява в каква възраст какво точно и как рисуват", казва Георги. В тази възраст децата се развиват много бързо. За всяка година си има графика какво би трябвало да рисуват, как да възприемат света и цветовете, колко човекоподобно е нещото, което рисуват. „Хубаво това да се следи, защото показва и много неща за здравословно и емоционалното им състояние", казва младият преподавател.

Той предстои да се дипломира като магистър до седмицa. След това планира да работи по специалността си, но заедно с това да продължи и да преподава. „Смятам, че още от гимназията ми е дадено много от моите преподаватели и е хубаво това да се връща, а на младите хора, които искат да се занимават дизайн, да им се преподава качествено", казва Георги Георгиев.

Други от Просветни

Министър Цоков на 190-годишнината на Априловската гимназия: Всички трябва да работим за подобряване на образованието

Априловската гимназия и днес е едно от водещите иновативни училища в България. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на честванетo на 190-годишнината от

Mинистър Цоков към 400 ученици от Габрово: Не позволявайте на дрогата да отнеме бъдещето ви

Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в Габрово

Галин Цоков беше гост на интегриран STEM урок между две училища

Обикновено STEM обучението се свързва с технологиите, но този тип образование е и работа с ръцете – преживявания, междупредметно преподаване и изграждане на умения

Институтът INSAIT изпреварва Оксфорд и Харвард на световен форум за алгоритми

Българският институт INSAIT към СУ „Св. Климент Охридски" изпреварва университети като Харвард, Оксфорд и Принстън в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите -ACM-SIAM SODA

Николай Денков поздрави наша ученичка, която представила проект на Нобеловите награди

"Да спечелиш първа награда на Европейския конкурс за млади учени и да те поканят да представиш изследванията си в програмата около връчването на Нобеловите награди - това е забележително признание и

>